Cum să-ți deschizi un magazin online

Cum să-ți deschizi un magazin online

Există mulți oameni care vor să lanseze o afacere online iar crearea unui magazin online pare a fi cea mai simplă direcție de acțiune.

Acest articol va răspunde la întrebarea „cum îmi deschid magazin online?”. Însă există mari șanse să nu fie nevoie să-ți deschizi un magazin online. Există și alte metode de a porni o afacere online, și anume în sfera serviciilor. Despre acest lucru vom vorbi cu o altă ocazie.

Dacă vrei să-ți deschizi magazin online înseamnă că ai ceva de vândut, ori niște produse făcute de alții pe care le imporți sau le-ai găsit la un preț bun pe undeva, ori ești chiar tu producătorul.

În ambele cazuri întrebarea corectă pe care trebuie să ți-o pui nu este „cum să-mi fac magazin online” ci „cum să-mi fac o afacere”.

Să luăm pe rând cazurile și să vedem cum procedăm.

1. Vinzi produsele altora

Ce aș recomanda eu…

În primul rând poți să aduci câteva bucăți ca să le testezi personal, să le arăți și altora ca să vezi ce reacție au la ele și la prețul de vânzare. Atenție, vorbim de prețul de vânzare, nu de cât dai tu pe produs.

Poți încerca să vinzi offline, să vezi reacțiile potențialilor clienți, reacții legate de preț, de calitate, de produs în sine, etc… Părerile prietenilor și cunoscuților sunt bune. Dar mai bune sunt părerile oamenilor care trebuie să scoată bani din buzunar. Cine votează cu banii lui îți poate oferi un feedback mult mai realist.

E o ocazie bună să afli dacă există piață pentru produsul respectiv, cât sunt dispuși oamenii să plătească pentru el.

Poți încerca să vinzi și online, pe ocazii, tocmai, mercador și alte site-uri de anunțuri. Poți începe cu un preț mai mare ca să ai de unde să lași, să vezi care e „prețul corect”. Profitul nu e neapărat important aici, ești în faza de studiu de piață.

Ok, ai testat, ai văzut, crezi că ar merge, ce faci mai departe?

Îți deschizi magazin online, nu?

Depinde de buget. Dacă nu prea ai buget atunci cea mai ieftină soluție este să continui să vinzi offline și online pe site-urile de anunțuri până strângi buget ca să-ți deschizi un magazin online și să te dezvolți mai departe pornind de acolo.

Dacă ai buget mai mare, ai putea să încerci să te concentrezi doar pe import și distribuție și să lași vânzarea pe seama retailerilor.

Asta înseamnă să pui bazele unei echipe bune de vânzari care să convingă magazinele online și offline să revândă produsele respective, să facă niște deal-uri cu acești retaileri și să-ți bage produsele pe raft cât mai repede.

Nu ai nevoie neapărat de magazin online propriu ci doar un site de prezentare al produselor respective, cu poze, specificații tehnice detaliate și linkuri către magazinele partenere. Eventual o soluție B2B, prin care partenerii să poată să vadă stocurile în timp real și să comande online.

Sigur, poți să le faci pe amândouă în același timp, să ai și magazin online propriu și să și vinzi prin alte magazine. Părerea mea e că e mai bine să pleci de la ceva simplu și pe măsură ce vin banii, să te dezvolți.

Depinde foarte mult de buget, de echipă, etc… dar ai înțeles ideea.

2. Vinzi produse făcute de tine

Ăsta e un caz cu care sunt mai bine familiarizat, am produs și eu tricouri imprimate în trecut. Am și 2 prieteni care s-au hotărât recent să producă lucruri. Elena face croitorie și vrea să creeze haine office pentru doamne și domnișoare. Răzvan a decis recent să-și transforme pasiunea într-o afacere și să construiască boxe high fidelity.

Sfatul meu pentru ei a fost același pe care vi-l dezvălui și vouă în continuare.

Când ești doar tu de capul tău e destul de dificil să gestionezi multe lucruri. Iar gestionarea unui magazin online te va face să fii nevoit să înveți mai multe skill-uri. Există riscul să pierzi din vedere skill-ul care e cel mai important – acela de vânzător.

Sfatul meu pentru cine vrea să producă și să vândă ceva online este să nu-și facă magazin online. În schimb să înceapă cu un blog pe care să-l transforme încet-încet în site de prezentare (sau un site mic de prezentare cu blog integrat). Să publice zilnic (dacă se poate) sau măcar săptămânal conținut pe blog.

Chestia asta se cheamă content marketing și nu e niciun secret, o face lumea de ani de zile.

Scriind pe blog despre domeniul în care activezi, despre ceea ce faci, cum faci, cu puțin umor, cu ceva poze, le arăți oamenilor că există o persoană reală în spatele monitorului.

Dacă nu-ți va fi frică să arăți cine ești, să fii transparent, să îți permiți să faci greșeli, să le arăți potențialilor clienți că ești om, că ești capabil să evoluezi, că te îmbunătățești în domeniul tău, îți vei construi în timp o bază de vizitatori care te vor citi constant și care vor avea încredere în tine.

Iar când vor avea nevoie să cumpere ceva, vor cumpăra mai degrabă de la tine decât de la cineva pe care nu-l cunosc.

Secretul #1 aici e ÎNCREDEREA.

Încrederea e cel mai de preț lucru pe care îl poți câștiga și de care trebuie să ții cu dinții.

În paralel cu crearea unei prezențe și a unei reputații online ar trebui să acționezi și offline. Multă lume ignoră offline-ul. Și eu am făcut „greșeala” asta, dar eu așa sunt de felul meu, mai anti-social, nu prea mă duc pe la întâlniri, prezentări, nu dau bună ziua vecinilor pe scară, un satanist antipatic. :)

Ok, am făcut o paranteză destul de mare fără să vă spun nimic despre cum să vă deschideți magazin online, că doar despre asta trebuia să fie articolul, nu?

Credeți-mă, paranteza asta s-ar putea să vă ajute mult mai mult în incursiunea voastră în antreprenoriatul online decât orice alte instrucțiuni despre cum să îți faci un magazin online.

Dar dacă totuși vrei neapărat-neapărat să-ți deschizi magazin online nu vreau să te las de căruță, să zici că ai citit atâta amar de text degeaba. Așa că o să trec în revistă mai jos metodele prin care îți pot deschide un magazin online în România.

Cum îți faci magazin online?

Cea mai simplă soluție este să folosești un serviciu managed, că nu știu cum să-i zic altfel. A doua soluție este self-hosted, adică să te ocupi tu de tot.

Varianta managed

Vorbim aici de magazine online la cheie. Cine îți vinde acest serviciu se ocupă de hosting, de platforma de e-commerce, actualizări, etc. Tu te ocupi strict de administrarea magazinului tău.

Nu știu foarte multe despre varianta asta. N-am folosit niciodată servicii de acest gen. Poate fi o soluție bună pentru cine nu se pricepe la partea tehnică.

Eu am auzit de următoarele variante:

Vizitați site-urile respective și veți găsi informații și prețuri. Dacă mai știți și alte soluții de genul ăsta, lăsați link în comentarii și o să le trec aici.

Varianta self hosted

Varianta asta presupune să te ocupi tu de tot. Îți iei domeniu, hosting, instalezi aplicația de e-commerce, o setezi, configurezi, faci actualizări, introduci produse și îți administrezi magazinul.

Aplicații open-source pentru a construi un magazin online

Există aplicații de e-commerce românești ca Powercart și MRex sau aplicații open-source ca Magento, Opencart, Prestashop, WordPress + WooCommerce.

MRex

Eu am lucrat cu Mrex prin 2007. Era o aplicație bună, lightweight, gândită pentru piața din România, foarte ușor de administrat. Costa 300 euro, dar puteai să începi să vinzi online din prima zi fără prea multă bătaie de cap. Personal, nu prea mi-au plăcut design-urile disponibile, dar se pot modifica.

Magento

Am mai lucrat și cu Magento, încă din 2008 când era în beta. Chiar am făcut prima traducere decentă în română a acestuia în perioada respectivă. E bun, e flexibil ca design, poți face multe cheștii mișto cu el. Dar îți consumă timp până îl înveți, are o logică ciudată, actualizările îți strică site-ul în 99% din cazuri. În plus ai nevoie de hosting performant dacă ai mai mult de 1000 de produse, etc…

Magento e folosit de multe magazine online mari, Dedeman, Altex, Nike, Louboutin.

Pentru un mic magazin gestionat de un singur om care trebuie să le facă pe toate, Magento este un coșmar tehnic. Pentru cine vrea să facă business serios online, e o soluție puternică și flexibilă.

N-am folosit Opencart sau Prestashop. Am auzit că sunt ok și ușor de folosit. Le poți instala foarte ușor din cPanel, la fel ca și Magento și WordPress, de altfel.

WordPress

Când am trecut de la Magento la WordPress am avut mare șoc. Ușurința în utilizare, în personalizare, chestiile mișto care se pot face adăugând niște plugin-uri care funcționează fără stres, toate astea au fost niște bucurii enorme după coșmarul Magento.

WordPress nu e o aplicație de e-commerce. Dar cu ajutorul unui plugin se poate obține un magazin online. Cele mai cunoscute plugin-uri de e-commerce pentru WordPress sunt:

WordPress + WooCommerce ar fi soluția pe care o recomand pentru magazine online mici. Cu acest plugin poți avea un site de prezentare, un blog și un magazin online. Și toate integrate într-o singură aplicație, cu o singură interfață de administrare.

Eu mă și pricep cel mai bine la WordPress, e oarecum normal să recomand ceva ce cunosc foarte bine.

Oricum, orice aplicație de e-commerce folosești, că e Magento, Opencart, Prestashop, Mrex sau WordPress, hosting-ul Simplenet e compatibil 100%. Avem clienți care folosesc de toate.

De ce ai nevoie ca să-ți deschizi un magazin online pe WordPress

Elementele necesare sunt următoarele:

  1. nume de domeniu
  2. abonament de găzduire
  3. construcția site-ului

Numele de domeniu

Reprezintă adresa la care te găsesc clienții pe internet, de exemplu emag.ro, babymegastore.ro, rochii-xxl.ro etc…

Înregistrarea unui nume de domeniu presupune un cost anual. Acesta e în jur de 10 euro, depinde de extensie (.ro, .com, .eu, .net) și de firma care intermediază înregistrarea.

Abonamentul de găzduire

Reprezintă chiria pe care o plătești pentru ca site-ul tău să stea pe serverele unei firme specializate pe servicii de găzduire.

Pachetele de găzduire presupun costuri care se pot plăti lunar, trimestrial, semi-anual sau anual. Unele firme oferă discounturi pentru plata pe perioade mai mari, chiar și pe 2 sau 3 ani.

Costul unei găzduiri pleacă de la aproximativ 1,5 euro pe lună. Acesta depinde de resursele de procesare, spațiul de stocare, numărul de domenii găzduite, numărul de adrese de email etc…

De regulă, primești ceea ce plătești, pachetele ieftine nefiind recomandate pentru magazine online.

Construcția site-ului

Pentru construcția site-ului poți apela la specialiști. Sau poți încerca să o faci singur, dacă ești o persoană cu abilități tehnice.

Dacă vrei să-ți construiești singur magazinul online ai nevoie de următoarele:

  • să instalezi WordPress
  • să instalezi modulul WooCommerce
  • să instalezi o temă WordPress compatibilă cu WooCommerce sau creată special pentru WooCommerce.

Modulul WooCommerce oferă funcționalități de bază pentru un magazin online. Însă de cele mai multe ori va fi nevoie să instalezi și alte module (WooCommerce Addons) pentru a implementa și alte funcționalități.

De ce mai ai nevoie?

  • contract cu un procesatori de plăți cu cardul
  • contract cu un furnizor de servicii de curierat.

Alte detalii

Am nevoie de firmă ca să vând online? – asta e o altă întrebare frecventă pe care o primesc.

  • Ai nevoie de firmă când faci importuri mai mari din afara UE. Dacă iei cantități mari pe persoană fizică ți se vor reține la vamă până când prezinți o factură pe firmă.
  • Ai nevoie de firmă ca să faci contracte cu firmele de curierat, procesatorii de carduri, cu furnizorii și distribuitorii.
  • Ai nevoie de firmă atunci când vinzi produse la care trebuie să oferi garanție.

Fără firmă e ilegal, evident. Dar poți să vinzi și fără să ai firmă, mai ales dacă vinzi produse fără garanție, gen haine, și le trimiți cu Poșta. Vezi vânzătorii de pe Okazii, Mercador, Tocmai, OLX etc…

Însă întrebarea este: vrei să faci afaceri serioase sau vrei să faci combinații pe net?

Există percepția greșită în mintea multora că e ieftin/ușor să-ți deschizi o afacere/magazin online. NU ESTE!

Să construiești un business, fie el online sau offline, nu e simplu, nici ușor sau ieftin. Dacă pleci de la ideea că îți faci magazin online și gata, încep să-ți vină clienți, vânzări și bani, s-ar putea să ai o mare dezamăgire.

95% din afaceri eșuează oricum, chiar făcute de oameni cu experiență. Dar asta nu înseamnă că nu trebuie să încerci, să înveți din greșeli și să-ți găsești nișa care ți se potrivește.

Te-ai hotărât să deschizi magazin online cu WooCommerce

Site-urile eCommerce se află în continuă dezvoltare, ele ocupând un segment din ce în ce mai mare din totalul site-urilor disponibile pe internet, la ora actuală.

Pentru un site WordPress, simplu de creat și de personalizat, este o metodă simplă de a crește vânzările: plugin-ul WooCommerce.

Despre plugin-ul WooCommerce

WooCommerce este un plugin special pentru site-urile de tip comerț online. El se bucură de o mare popularitate, fiind, în prezent, modulul preferat pentru susținerea magazinelor online construite pe platforma WordPress.

Acest plugin numără peste 4 milioane de instalări active. Este actualizat frecvent (fiind un tool open-source, la dezvoltarea căruia contribuie o întreagă comunitate de programatori). Astfel, WooCommerce este un modul care se dezvoltă constant ca tool esențial pentru magazinele online.

plugin wordpress woocommerce pentru magazine online

El este compatibil cu majoritatea temelor de WordPress, deci foarte probabil va funcționa cu oricare dintre temele pe care le alegi pentru site-ul tău.

Are o structură modulară, care dă flexibilitate și permite personalizări avansate pentru site-urile ecommerce.

Configurarea lui nu ia mai mult de o oră, ceea ce îți va transforma rapid site-ul într-un magazin online complet funcțional, pregătit pentru tranzacții și profit.

La ce te ajută plugin-ul WooCommerce?

WooCommerce servește la configurarea magazinului online, folosind setările de bază, esențiale pentru acest tip de site. În plus, plugin-ul dispune de funcționalități avansate care, dacă sunt folosite, cresc eficiența magazinului online și ajută la creșterea vânzărilor.

Acestea se referă la:

  • configurări suplimentare în procesul de setare a plugin-ului WooCommerce.
  • optimizarea SEO și a utilității paginilor din site (în special paginile de produs, listă de produse, categorie de produse)
  • asigurarea funcționării corecte a paginilor site-ului (în special pentru paginile Coș de cumpărături și Checkout).

Cum se instalează WooCommerce?

Pentru a instala WooCommerce, ai 2 metode:

UNU

În wordpress.org, alegi categoria Plugins din meniu și cauți WooCommerce:

wordpress.org, alegi categoria Plugins din meniu și cauți WooCommerce

Pluginul va apărea în rezultatele căutării, așa cum se vede în imaginea de mai sus.

Selectează WooCommerce. Fă click pe download, pentru a descărca modulul pe dispozitivul tău. Acesta se va descărca în format .zip.

Te conectezi apoi la interfața de administrare WordPress, cu username și parola pe care le ai asociate contului tău. Mergi la secțiunea Plugins – Add New, în meniul din partea stângă a interfeței de administrare WordPress. Click pe Upload Plugin. Vei încărca plugin-ul salvat pe dispozitivul tău, în format .zip.

DOI

O a doua metodă presupune instalarea modulului direct din interfața de administrare WordPress. În meniul din partea stângă, mergi la secțiunea Plugins – Add New – Search plugins:

meniul din partea stângă, mergi la secțiunea Plugins – Add New – Search plugins

După ce ai introdus numele plugin-ului  în câmpul de căutare de module, WordPress va returna pluginul WooCommerce la căutarea ta, așa cum se vede mai sus.

Click pe numele pluginului, sau click direct pe Install Now (Instalează acum). După instalare, clichează Activate (Activează), pentru a activa modulul și a începe configurarea magazinului online.

Configurare plugin WooCommerce

După activare, vei fi direcționat către pagina de start a procesului de configurare WooCommerce:

configurare modul woocommerce

Configurare date magazin online

Pentru această primă etapă, trebuie completate următoarele:

  • Menționează unde este localizat magazinul tău online.
  • Specifică adresa/adresele fizice unde poți fi găsit.
  • Precizează orașul și codul poștal asociate adresei tale.
  • Alege, dintr-un meniu derulant, tipul de valută pe care îl vei folosi pentru efectuarea tranzacțiior online (€,$,£, etc.).
  • Selectează dacă dorești să vinzi produse fizice, digitale, sau atât fizice cât și digitale.
  • Bifează dacă dorești să vinzi produsele și într-un magazin fizic, și dacă magazinul tău online face parte dintr-un business offline. Dacă lași opțiunea nebifată, vei avea un magazin strict online. Asta înseamnă că magazinul tău online este singura sursă de unde se pot face achizițiile produselor pe care le comercializezi.

Dacă ai completat aceste câmpuri, poți trece la pasul următor.

Configurare tipuri de plăți posibile în magazinul online

Selectează tipul de plăți care vor fi posibile pentru produsele achiziționate din magazinul tău:

  • plată cu cardul
  • plată prin cec bancar
  • plată offline
  • plată cash la livrarea produselor.
modalitati de plata setari plugin woocommerce

Următoarea etapă se referă la detalii de livrare.

Configurare detalii de livrare

Detaliile de livrare le vei specifica în raport cu locația din care sunt livrate produsele (în funcție de locația pe care ai selectat-o în prima etapă pentru magazinul tău).

Detaliile de livrare setari plugin woocommerce

De asemenea, în această etapă, vei selecta unitatea de măsură pe care o vei utiliza pentru produsele disponibile în magazin: ex. kilograme, pentru greutatea produselor, și centimetri, pentru dimensiunile produselor.

Funcționalități suplimentare pentru eficiența magazinului

În procesul de setare a plugin-ului WooCommerce, vei regăsi o listă de funcționalități suplimentare recomandate pentru a îmbunătăți eficiența magazinului online.

1. Instalarea unei teme pentru WooCommerce

Nu orice temă este compatibilă cu modulul WooCommerce. Ai la dispoziție destul de multe opțiuni din care să alegi. În urma experienței de ani de zile cu WooCommerce și temele compatibile cu acest plugin, îți recomandăm mai jos trei opțiuni.

#1 Storefront

WooCommerce recomandă StoreFront, una dintre cele mai populare teme, folosită pentru magazinele online. Fiind proiectată și dezvoltată de către dezvoltatorii WooCommerce, asigură o integrare perfectă cu plugin-ul de magazin online, plus o serie de extensii folositoare pentru ecommerce.

storefront-tema-pentru-woocommerce-magazin-online
#2 Astra

Tema Astra este utilizată la momentul actual de peste 2 milioane de magazine online. Poate fi personalizată foarte ușor, fără să fii nevoit să știi coduri. Această temă se axează foarte mult de design, layout-urile putând fi adaptate la o multitudine de tipuri de afaceri, din diverse domenii.

Noi avem o licență Pro pentru tema Astra, o putem oferi clienților care doresc să folosească Astra, gratuit.

tema astra pentru woocommerce magazine online

Beneficiile folosirii temei Astra pentru magazinul tău online:

  • este focusată pe performanță, astfel încât vei avea un magazin online care se mișcă rapid, ceea ce este un punct în plus pentru SEO.
  • beneficiezi de opțiunea de galerie pentru produse. Poți seta aspectul ca grilă sau listă și îl poți personaliza în continuare.
  • este disponibilă vizualizarea rapidă a produselor, care permite utilizatorilor să privească mai atent produsul fără a-l deschide într-o pagină nouă.
  • opțiuni multiple de check-out.
  • În versiunea Pro ai Scroll infinit.
#3 Shoptimizer

Shoptimizer vine doar într-o versiune premium. Prețul de listă este de 99$, dar îl poți găsi adesea la vânzare pentru 49$.

Este una dintre cele mai rapide teme create special pentru WooCommerce. Este concepută special pentru comerțul electronic, cu o mulțime de funcționalități și personalizări de stimulare a conversiilor, totul pentru a ajuta la creșterea vânzărilor.

tema pentru woocommerce shoptimizer

2. Instalarea Mailchimp pentru trimiterea de newsletter

Mailchimp este un plugin care servește la instalarea unui newsletter, cu ajutorul căruia vei putea trimite mailuri cu noutăți și notificări de reduceri/oferte – către adresele salvate în baza ta de date, la clienți sau potențiali clienți.

3. Integrarea cu Facebook

WooCommerce permite integrarea cu Facebook, astfel încât tu să poți construi cu ușurință o bază de fani care vor fi atenți la noutățile din magazin, fiind dispuși să achiziționeze produse de pe site-ul tău. Facebook va crea o comunitate în jurul mărcii tale și a magazinului online.

listă de funcționalități suplimentare recomandate pentru a îmbunătăți eficiența magazinului online

În ultima etapă a procesului de configurare WooCommerce, activezi modulul pentru site-ul tău.

De acum poți începe să personalizezi paginile magazinului online, ca el să arate și să funcționeze așa cum îți dorești.

Pentru modificări privind magazinul online, mergi la secțiunea nou creată WooCommerce, în meniul din partea stângă a interfeței de administrare WordPress:

interfeța de administrare WordPress

Optimizarea paginilor de prezentare a produselor

Este important să știi că un site de comerț electronic are următoarea structură:

  • pagina principală cu lista completă de produse
  • pagini de categorie de produse
  • pagini de produse
  • pagini legate de tranzacția online (contul meu, coș de cumpărături, checkout).

Paginile lista de produse/categorie de produse/produse pot fi optimizate astfel încât să creeze o experiență satisfăcătoare pentru utilizatorii care ajung pe site, și pentru a fi vizibile în rezultatele motoarelor de căutare.

Optimizări care pot fi puse în aplicare la nivelul paginilor principale:

  • Cele mai importante sunt descrierile de produse, pe care vizitatorii le găsesc în paginile de produs. Aceste descrieri trebuie să fie unice pentru fiecare produs în parte. E recomandat ca ele să includă cuvinte-cheie pentru care dorești ca acele pagini să apară în rezultatele Google. Poți include aici o descriere generală, specificații tehnice, recenzii de la alte persoane care au cumpărat produsul, etc.
  • Breadcrumbs. Acestea sunt link-uri de navigare în site, care ajută la o mai bună orientare a vizitatorilor în paginile și secțiunile magazinului online. Ele arată unde se află vizitatorul în site. Îi permit acestuia să revină la pagina de categorie de produse sau la pagina listă de produse, folosind link-uri.

Exemplu:

categorii magazin online exemplu

Dacă ai instalat Yoast SEO, poți personaliza titlurile și descrierile din paginile magazinului online.

Personalizarea textului pentru titluri și descrieri ajută la afișarea unor prezentări atractive, interesante, ale paginilor de magazin – în lista de rezultate Google. Datorită unor titluri atractive și a unor descrieri relevante, paginile de site vor primi mai multe vizite, rata de click (Click-through-rate) fiind una mai mare, benefică pentru site.

Filtre Woocommerce

Filtrele WooCommerce permit selectarea produselor pe care utilizatorii doresc să le vizualizeze, după anumite criterii: sortare după prețul produsului, sortare după numărul de recenzii favorabile, sortare în funcție de cele mai recente produse adăugate în magazin/cele mai vândute produse, etc.

Îți recomandăm să verifici funcționarea corectă a acestor filtre și să aplici customizări avansate acestei funcționalități. Un magazin online cu multe produse va fi greu de consultat fără aplicarea de filtre care să sorteze produsele după cerințele utilizatorilor. Nu neglija acest aspect.

Paginarea pentru liste mari de produse

Folosește paginarea pentru liste mari de produse. În cazul în care lista de produse include multe elemente, va fi mai greu pentru utilizatori să deruleze pagina la infinit și să-și mențină o bună orientare în site.

De aceea, se recomandă ca astfel de pagini să fie divizate în mai multe pagini cu un număr limitat de produse afișate, pe care utilizatorii să le poată accesa navigând în pagina 2, 3, 4, …, 20, etc. WooCommerce permite selectarea numărului dorit de produse care se afișează în pagină.

Paginarea listei de produse se va face automat, în funcție de limita de produse per pagină pe care ai setat-o.

Optimizarea paginilor Coș de cumpărături și Checkout

Aceste pagini sunt deosebit de importante pentru un magazin online. Ele determină utilizatorii să avanseze în procesul de achiziție și fac posibile tranzacțiile pe site.

Pagina Coș de cumpărături

Pagina Coș de cumpărături este pagina în care utilizatorii adaugă produse, pe care apoi le vor cumpăra. Este pagina de vizualizare a produselor selectate, înainte de efectuarea plății.

Această pagină, Coș de cumpărături, trebuie să conțină elemente precum:

  • vizualizarea numărului de produse adăugate în coș
  • vizualizarea datelor precum nume produs, imagine produs, preț produs
  • vizualizarea prețului total aplicat produselor adăugate în coș
  • posibilitatea de a șterge produse din coșul de cumpărături
  • posibilitatea de aplicare a unor cupoane de reduceri, în cazul în care unele din produsele selectate se află la promoție
  • buton de continuare a tranzacției.

Pagina de Checkout

Pagina de Checkout este pagina în care se inițiază plata. Aceasta permite achitarea produselor prin plata online și trebuie să funcționeze optim, pentru a nu împiedica finalizarea tranzacției.

Pagina de Checkout conține aceste elemente:

  • formular care trebuie completat cu datele de facturare (nume, prenume, adresă, etc.)
  • opțiunea de specificare a metodei de plată dorite (prin card bancar, prin plata cash la livrare, prin cec bancar, etc.)

În cazul în care a fost selectată metoda de plată prin card bancar, se va afișa un formular în care utilizatorii completează datele pentru cardul lor: număr card, dată expirare card, nume, prenume titlular card, etc.

În momentul în care utilizatorii fac click pe butonul de confirmare a comenzii, plata se efectuează și produsele sunt vândute. Cu cât mai multe sunt tranzacțiile înregistrate pe site, cu atât vânzările tale cresc.

De aceea, este important ca funcționalitatea site-ului să fie optimă (esențial în ceea ce privește paginile legate direct de tranzacție), iar paginile de produs să fie vizibile în rezultatele Google. Utilizatorii trebuie să găsească ofertele tale, să știe de ele, pentru a iniția un proces de achiziție.

WooCommerce contribuie, pe lângă asigurarea funcționalităților de bază ale magazinului online, la optimizarea site-ului în vederea maximizării conversiilor.

Găzduirea web Simplenet e compatibilă 100% cu WooCommerce dar trebuie să aveți în vedere că pe măsură ce site-ul crește, veți avea nevoie de pachete de găzduire din ce în ce mai performante, iar acest lucru va crește costurile.

Avem și o serie de pachete de găzduire WooCommerce, special create pentru magazine online create cu WordPress și WooCommerce, cu resurse dedicate pentru fiecare site, plugin-uri premium pentru performanță WooCommerce și suport tehnic specializat.


Comments

44 de răspunsuri la „Cum să-ți deschizi un magazin online”

  1. Salut .

    felicitari pentru articol .

    Am si eu o intrebare , presupun ca pentru a vinde produsele altora trebuie sa faci un contract cu un furnizor de produse de unde le voi lua nu ?
    si vreau sa stiu daca furnizorul trebuie sal platesc o data ce comand produsul sau dupa ce vand produsul ?

    pentru ca si aici ar fi o problema , adica daca trebuie sa platesc furnizorul inante atunci trebuie sa ai si un buget de a investi in produse , iar daca platesc furnizorul dupa ce vind produsul atunci e bine !

    Va multumesc si astept un raspuns la intrebarea mea ,

    O zi buna

    1. Da, trebuie sa faci un contract si cel mai probabil ca trebuie sa si platesti.

    2. Halal raspuns! Nu ai nici o treaba … de plata la termen ai auzit? samd..

    3. De obicei, cand esti firma noua/mica si nu stie nimeni de tine, nu prea ti se da marfa cu plata la termen.

    4. Salut!
      Eu lucrez cu RHS, Royal si NetworkOneDistribution (Asesoft) si am primit termen de plata din prima. Daca firma ta are peste 1 an iti da termen 15, 30 zile in functie de cum negociezi.Daca ai mai putin iti da 7 sau 15 zile dar la Curier trebuie sa da-i un Bilet la Ordin. In online te bati cu morile de vant, dar daca vrei sa fii recunoscut vino pe piata cu module in platforma ce sa atraga atentia… Eu sunt de 1 an jumatate pe piata offline cu produse it si vreau sa spun ca am gasit clienti doar deplasandu-ma in diferite judete si distribuind un catalog cu produse. Pentru cei care vor sa intre pe piata IT le stau la dispozitie sa ii invat cate ceva… daca nu se supara admin.ul adresa mea de email este office@ogd.ro

    5. Avatar Florin

      Nici un furnizor nu îți accepta plata la termen. Plata la termen apare atunci când ai ceva vechime cu furnizorul și după ce a prins încredere ca plătești la timp marfa achiziționată. La început vei plăti marfa, iar dacă vrei sa nu ramai cu marfa pe stoc în caz ca nu se vinde, acesta ar trebui sa îți ofere posibilitatea de a returna marfa în 1-2 zile. E normal însă să ai și un stoc de produse care se vând constant, iar atunci când se vinde acel produs, îți comanzi din nou produsul sa îl ai pe stoc. Un trick bun, dacă vrei ca magazinul online sa fie vast, e sa ceri furnizorului imagini și preturi cu produsele pe care le are pentru a le publica pe site-ul tău, însă vei menționa perioada de livrare în funcție de perioada în care primești produsul de la furnizor. La început e greu. Dar asta înseamnă afacere, sa riști, sa rabzi, iar după 1-2 ani îți vei permite sa stai pe plaja la Mamaia cu cocktailul în mana și cu bucuria ca nu te suna niciun șef sa te deranjeze în concediu. Succes!!

    6. Avatar Alin Oajdea
      Alin Oajdea

      Exista varianta de dropshiping. Marfa se livreaza de la furnizor direct la client, se plateste catre Dv., iar de acolo Dv. platiti furnizorul.

  2. Avatar Victor Bahnari
    Victor Bahnari

    Salut, am un pic de experienta in crearea site-urilor pe diferite platforme CMS, Recomand pentru crearea unui magazin online profesional platforma PrestaShop…..

    1. Cred ca ar fi mult mai ok daca pe pagina respectiva textul ar fi scris corect gramatical.

    2. Avatar calota gheorghe
      calota gheorghe

      Imi da dureri de cap exprimarea asta! Cum sa invat de aici?

    3. Avatar cristina

      Buna ziua.As dori sa-mi deschid un magazin online de haine pentru adolescenti ,dar sa fie mai de marca,as dori sa-mi spuneti de unde cumăar marfa si cam de citi bani as avea nevoie.Va multumesc

  3. Andrei am in minte de foarte mult timp sa imi deschid o afacere online insa nu ma prea pricep la crearea unui astfel de site..daca e posibil sa ne contactam cumva te rog sa ma contactezi prin email si sa vb!Scuze de romana mea..sunt din R.Moldova si vb mai mult in limba rusa…mersi mult astept un răspuns de la tine!!!

  4. Salut!
    Am un blog pe wordpress de mai mult timp, deci cred ca am bifat deja prima etapă. Deci am ceva produse handmade şi vreau să le vând online. Blogul e încă în subdomeniu. Aşa că, daca am înţeles bine, ar trebui să-mi iau domeniu şi host pe wordpress şi o să găsesc acolo un plugin pentru ce am nevoie?

    1. Da, ai nevoie de un domeniu si host si de instalat un plugin de e-commerce pentru WordPress + o tema compatibila. Poti plasa o comanda la noi si te putem ajuta.

  5. Sunt o sumedenie de platforme pe net, personal am cautat mai bine de doua saptamani sa gasesc ceva care sa fie pe placul meu. Vand tablouri. Pentru cunoscatori va rog sa-mi spuneti daca platforma care o vand cei de pe costidesign.ro este ok.

    1. Nu am auzit pana acum de costidesign.ro.

    2. Avatar stefan

      Eu am de cativa ani trei site-uri facute de costidesign(2 magazine online si 1 de prezentare). E ok, pretul fiind foarte mic. In viitorul apropiat o sa mai lamsez unmmagazin online si un site de prezentare tot cu ei.

  6. Avatar Cristian

    Daca nu vrei un site cu prea multe pretentii, platforma online sau alte site-uri de mii de euro, puteti sa va creati singuri propiul site. Da!, eu asa am facut prima data. Nu credeam ca va fi asa usor sa-mi creez site-ul singur si cireasa de pe tort site-ul a fost indexat pe prima pagina din google( conteaza numele site-ului foarte mult).
    Pentru cine este interesat pot folosi invitatia cabanova.com/INVITATIE. Dupa ce sunteti multumiti puteti plati 6 Ron/ luna si sa aveti propiul site cu domeniul .ro.

  7. Buna.
    Am cateva mici intrebari. In versiunea in care vinzi pe site-uri de anunturi gen mercador,EBAY, mai ai nevoie de inscrierea la autoritatea nationala de supraveghere a prelucrari datelor cu caracter personal ? Am cautat detali in privinta asta dar fara succes
    Legea te obliga garantia de returnare in 10 zile lucratoare starea produsului trebuie sa fie in aceasi ca la livrare?
    Multumesc mult pentru ajutor

    1. Citeste legea privind contractele la distanta (Ordonanta 34/2014).

    2. multumesc mult

  8. Daca vreau sa vand hainute online din china aduse e ilegal sa mi fac un site fara sa am firma ?Cateva hainute nu in cantitati mari nu en-gross….Multumesc! ….Am vazut cum se face un site dar nu vreau sa ma trezesc ca maine poimaine ma trage cineva la raspundere.

    1. Nu sunt jurist dar cred ca da, e ilegal sa vinzi ceva fara sa dai factura. Totusi, sunt atatia oameni care vand pe okazii, tocmai si mercador fara nicio problema.

  9. Avatar craciun petru
    craciun petru

    Buna, cum eu introduc obiecte in sticla de sticla si iar fotografii cu tot cu rama, cum as putea sa fac un site sau ceva ca omu sa isi aleaga modelul de poza si sticla,sa imi trimita poza si apoi eu sa trec la treaba..trebuie sa imi fac o firma ceva? Va multumesc.

    1. Da, trebuie sa-ti faci firma daca vrei sa prestezi activitati comerciale. La fel ca si offline.

  10. Buna,am o pasiune și mi-ar plăcea să câștig și ceva bani din asta ,m-am gandit la un blog unde sa pun cateva filmulete cu modul de lucru dar nu am habar despre IT este cineva amator sa ma invete cate ceva despre asta?
    Daca vreți să vedeți despre ce este vorba cautati pe facebook senzațional bedding

    1. Daca vrei doar sa faci filmulete mai bine iti faci canal de Youtube, e mai usor.

  11. Avatar Biton Raluca
    Biton Raluca

    Buna Andrei!
    Eu si sotul meu am vrea sa ne deschidem un magazin online. Problema e ca nu stim cum sa facem asta si avem nevoie de ajutor. Poti sa mi recomanzi pe cineva ?sau poti chiar tu sa ne ajuti? cum te pot contacta?
    Multuesc mult!

    1. Buna ziua,
      Va putem ajuta noi cu crearea unui magazin online.

      Multumesc

  12. Salut, Andrei. Am si eu o intrebare si nevoiede o vorba buna.. Unchiul meu are un magazin cu produse electronice si accesorii de toate felurile si am vrea sa ne facem si un magazin online. Ai vreo idee cum as putea sa procedez si daca am vreo sansa pe piata online? Astept un raspuns de la tine. Multumesc anticipat!

    1. Sa ai un magazin online nu e cu mult diferit de a avea un magazin offline, e nevoie de un management bun, munca si investitii. Sanse exista pentru oricine care stie sa faca business insa pentru cine crede ca isi deschide magazin online si o sa vina clientii din prima zi s-ar putea sa nu mearga.

  13. Eu as vrea sa-mi deschid un magazin online prin care sa vand produse de hobby (aeromodelism, karting, car racing, navomodelism, etc) aduse din China. Si as mai vrea ca o parte dintre acestea sa fie asamblate si vandute de mine.

    Am urmatoarele intrebari :

    1) trebuie sa-mi deschid firma SRL ? Cat m-ar putea costa ? (acte, contabilitate, autorizatii, etc).
    2) care si cat de mari sunt taxele de import, pentru produse aduse din China ? Se platesc taxe pentru importurile din UE ? Ce documente imi trebuie pentru import, la vama din RO ?
    3) ce TVA-uri se aplica in vanzari, aici in RO ?
    4) care este treaba cu garantia produselor ? Garantia o dau eu (firma mea) sau producatorul chinez de la care import ? Pentru produsele realizate, asamblate si vandute de mine cred ca eu (firma mea) trebuie sa ofere garantia, nu ?
    5) ce variante de livrare exista pentru clientii care doresc sa cumpere de la mine (firma mea) ?

    6) poate o singura persoana sa-si deschida si sa conduca o firma/un magazin online ? E nevoie de o echipa de oameni ? (cred ca raspunsul la intrebarea asta depinde de activitatea si produsele vandute, nu ? )

    In concluzie, care este succesiunea pornirii unei afaceri online, care ar fi costurile, cerintele legale si potentiale obstacole ?

    Astept raspunsuri.
    Multumesc

    1. 1. Da, trebuie sa-ti deschizi firma. Nu stiu cat costa, verifica la Camera de Comert din orasul tau. S-ar putea sa existe niste „promotii” pentru cei care sunt la prima firma si sa nu ai costuri de deschidere.
      2. Nu stiu exact. Platesti TVA, 24% si cat or mai fi taxele de import, difera pe categorii de produse, unele sunt scutite. Marfa din UE nu trece prin vama.
      3. Daca vinzi catre clienti din Romania, 24%.
      4. Da, tu oferi garantia. Nu are treaba consumatorul final cu producatorul chinez.
      5. Posta si curier rapid. Sau livrezi tu personal. Sau vine clientul la tine si ridica produsul. Cum vrei.
      6. Da, depinde. E mult de munca, unele lucruri se pot externaliza (chestii tehnice, seo, marketing, promovare, etc) dar ai nevoie macar de 2 oameni, parerea mea.

      7. Testezi piata, vezi daca exista cerere, vezi care e pretul maxim dispus sa-l plateasca lumea, vezi cat te costa pe tine produsul si daca poti face profit la pretul ala. Daca e ok, iti deschizi firma, platesti sa ti se faca magazin online, platesti hosting, domeniu, iti pui produsele, platesti promovare, aduci oamenii pe site, vinzi, livrezi. Cerintele legale sunt sa ai firma, sa oferi garantie, dreptul sa returneze produsul in 14 zile. Obstacole: sa nu ai clienti si sa nu vinzi nimic e cel mai mare obstacol.

  14. Ok, multumesc pentru reply.
    Deci, in concluzie, pentru un incepator, fara experienta in domeniul vanzarilor online, cu fonduri financiare limitate care vrea sa porneasca o astfel de activitate pe cont propriu…….. implica prea multe riscuri, costuri si efort mult prea mare.

    Eu ma gandeam la 2 optiuni: fie sa vand produse, fie sa ofer servicii.
    Cred ca varianta servicii + PFA este mai buna.

    Mersi.

    1. Serviciile (mai ales daca te pricepi bine sa faci ceva) sunt mult mai profitabile.

    2. nu sunt de acord, serviciile te limiteaza ca si timp, iar vanzarea de produse poate fi scalabila, poate sa genereze mai mult profit in timp. Serviciile au un anumit pret pe ora, iar produse vinzi intr-o ora 10 sau 10.000 , depinde la ce nivel ai ajuns.

    3. In cazul serviciilor costul de intrare pe piata e mult mai mic, costurile operationale sunt mai mici, scalabilitatea poate fi foarte ridicata (depinde de domeniu, in general pe tehnologie). Sunt avantaje si dezavantaje de fiecare parte dar pentru cineva care incepe de la zero, serviciile sunt o alegere mult mai buna.

  15. Avatar stefan

    *Daca nu ai experienta in afaceri, vei esua.

    Daca nu ai experienta in online, vei esua.*

    Nu prea sunt de acord cu cele afirmate de tine. Fara pic de experienta in ambele domenii, afaceri respectiv online, am reusit. Si am inceput in plina criza … octombrie 2010. Este adevarat, rezultate consistente au inceput sa apara dupa 2 ani. Si investitiile nu au fost mari.

    1. Esecul e temporar pentru cine e dispus sa invete (si afaceri si online). :)

  16. Avatar Cristi

    Buna ziua, vreau sa imi deschid un magazin online
    de imbracaminte si nu stiu cum se face ma puteti ajuta? Multumesc

  17. Avatar Razvan

    Salut, am o intrebare. Vreau sa deschid un magazin online de haine. E posibil sa ma intalnesc personal cu un client si sa ii vand anumite produse oferindu-i bon fiscal?

    1. Sigur ca da, nu vad de ce nu ai putea sa faci asta.

  18. Avatar estelle

    hobby-ul meu: prepararea de sapunuri naturale handmade. Intrebare: ce procent, ar fi ideal de adaugat la costul ingredientelor ca sa ajung la pretul de vanzare?
    Nu am magazin online ci doar blogul personal. Sunt un ex-biolog (deci ma pricep bine la ceea ce fac), dar nu ma pricep deloc la marketing, vanzare, etc. Multumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *