Cum să faci bani dintr-un blog de nișă în 2023

blog nisa cum sa faci bani

Blogurile de nișă sunt tot mai populare și pot fi chiar profitabile dacă sunt bine făcute și promovate eficient. Creativitatea, unicitatea abordării și un plan editorial bine pus la punct vor face diferența într-o piață liberă în care concurența este extrem de mare.

Mai jos am trasat câteva caracteristici care de care să ții cont dacă vrei să lansezi un blog de nișă care să atingă rapid succesul. Nu contează atât nișa aleasă de tine, fie că vorbim de fashion, gastronomie sau pescuit. Importante sunt originalitatea dată de un punct de vedere unic, poziționarea și un plan de promovare solid.

1. Alege un nume de domeniu memorabil

Mare atenție când alegi numele domeniului site-ului, acesta trebuie să fie memorabil și să aibă o bună poziționare.

Alte aspecte de care să ții cont în alegerea domeniului:

  • să fie format dintr-un cuvânt, maxim două cuvinte;
  • să fie ușor de reținut;
  • să fie simplu de pronunțat și ușor de scris;
  • să fie unic.

Sunt foarte multe site-uri pe internet din diverse domenii și majoritatea denumirilor sunt deja luate. Poți apela la creativitate când alegi numele blogului tău. Spre exemplu, poți alege un nume de domeniu scris intenționat greșit sau poți inventa un cuvânt care surprinde ideea blogului.

În aceste cazuri, asigură-te că iei în calcul toate avantajele și dezavantajele unui nume de domeniu care este cât mai original.

Cu toate că aceste exemple funcționează pentru Reddit și Pinterest, există posibilitatea să nu funcționeze în cazul blogului tău. Cel mai bine ar fi să te consulți cu mai multe persoane din cercul tău de prieteni și să le prezinți fiecare idee în parte. Dacă ție îți sună bine o denumire nu înseamnă că ceilalți vor gândi la fel.

2. Alege planul corect de găzduire

Alege o găzduire web de încredere care oferă un bun raport calitate-preț.

Este important să alegi planul de găzduire potrivit pentru ceea ce vrei să faci. În caz contrar, dacă alegi un plan de găzduire care nu are resurse suficiente riști ca site-ul să cadă, nemaiputând fi accesat pentru o bună perioadă de timp. Mai mult, actualizarea planului de găzduire te poate costa o mică avere.

Pe de altă parte, dacă alegi un plan de găzduire mult prea robust, vei plăti servicii de care nu ai nevoie.

3. Rezistă tentației de a apela la o găzduire gratuită

Găzduirea gratuită vine la pachet cu anumite restricții, nefiind o idee bună în cazul în care intenționezi să monetizezi blogul.

Furnizorii de hosting gratuit vor afișa reclame pe blogul tău pentru a-și acoperi costurile. Acest aspect poate fi o problemă fiindcă nu ai un control asupra tipului de reclame afișate pe site, riscând ca utilizatorii să-și facă o primă impresie greșită asupra blogului. Mai mult, utilizatorii pot da click pe reclame și s-ar putea să nu mai revină la blog.

De asemenea, găzduirea gratuită oferă un control limitat asupra blogului din punct de vedere al funcționalității și designului. Drept urmare vor exista limitări în ceea ce privește personalizarea designului, funcționalitatea și alte elemente similare ale site-ului.

4. Alegeți o temă WordPress cât mai solidă

În determinarea succesului blogului, este esențial să alegi o temă WordPress care are atât o funcționalitate ridicată, cât și un design atractiv și intuitiv. Tocmai de aceea, este important să alegi o temă WordPress bine codificată care ajută site-ul să se încarce cât mai repede, să fie atractivă și în același timp user friendly.

Alegerea unei teme care să respecte aceste caracteristici este extrem de importantă. Peste 46% dintre utilizatori judecă credibilitatea unui site în funcție de design-ul său (aspect general, dimensiunea fontului, tipografia și schemele de culori).

5. Alege nișa care definește cel mai bine blogul tău

În atingerea succesului, alegerea unei nișe potrivite este esențială. Cu toate că s-ar putea să există o mulțime de bloguri care au conținut similar cu al tău, prezentarea unui punct de vedere unic și original în nișa în care scrii te va scoate din anonimat.

Înainte de a începe un blog pe un anumit domeniu este indicat să faci un scurt research asupra competiției. Astfel vezi unde se află și ce fac blogurile din domeniul ales de tine. Te poți gândi cum va fi diferit blogul tău de modă sau de gastronomie. Vei putea avea o abordare originală.

Un alt aspect esențial demn de menționat este să ai un stil de scriere unic, personal, care se diferențiază de restul concurenței. Această abordare va face blogul memorabil și utilizatorii vor dori să revină pe el.

6. Gândește și implementează o strategie de conținut cât mai solidă

Strategia de conținut este în strânsă legătură cu obiectivul blogului de nișă. O bună strategie de conținut include mai multe elemente, printre care:

  • cercetarea și analiza concurenței
  • identificarea cuvintelor cheie, în funcție de care se stabilește poziționarea
  • calendarul editorial
  • cercetarea de piață
  • alegerea unei nișe.

După ce s-au respectat acești pași poți planifica tipul de conținut al blogului. O bună strategie de conținut va converti vizitatorii în clienți.

7. Gândește un calendar editorial și ține-te de el

După ce ai stabilit strategia de conținut și ai primele idei de postări, treci la pasul următor: configurarea unui program de publicare. Pentru a face acest lucru trebuie să decizi cât de des dorești să publici articole pe blog.

Ideal ar fi să publici cât mai multe articole și să păstrezi o anumită frecvență. Conform unei cercetări realizate de HubSpot, frecvența este în strânsă legătură cu obiectivul blogului. Și anume, dacă dorești trafic organic și ai un blog mic trebuie să public 3-4 articole pe săptămână. Dacă ai un blog mare este necesar să publici 4-5 postări pe săptămână. Dacă obiectivul tău este brand awareness-ul, atunci pentru un blog mic sunt necesare 1-2 articole pe săptămână și pentru un blog mare 3-4 articole pe săptămână.

cat de des ar trebui sa postezi articole noi?
Sursa: HubSpot

Cu cât frecvența de publicare este mai mare, cu atât traficul este mai mare. Potrivit Hubspot, blogurile care au postat 11 sau mai multe articole pe lună au înregistrat un trafic de două ori mai mare decât blogurile care au publicat doar una sau două postări pe lună.

Activitatea în site este observată rapid și de motoarele de căutare care desemnează blogul ca fiind activ și relevant. Motoarele de căutare plasează postările tale mai sus în rezultate și astfel vor fi văzute de mai multe persoane.

În momentul în care planifici o postare, alege pentru aceasta 2-3 cuvinte cheie pe care le vei folosi de mai multe ori în cadrul articolului. În acest fel articolul va fi găsit mai ușor în motoarele de căutare.

Ca să programezi postările repede și eficient poți apela la plugin-uri editoriale cum ar fi Editorial Calendar și PublishPress.

8. Găsește cele mai relevante cuvinte-cheie

Din punct de vedere SEO, cuvintele cheie se referă la termenii care sunt cel mai căutați în Google și alte motoare de căutare.

Cele mai eficiente cuvinte cheie sunt așa zisele „long tail” fiindcă sunt mult mai specifice și ușor de identificat. Mai mult, fiind mai puțin populare, se indexează mai bine în Google.

9. Stabilește un calendar de social media eficient

Un calendar pentru rețelele sociale reprezintă un document sau o foaie de calcul în care sunt planificate postările pentru social media. Acest calendar include data și ora de publicare pentru fiecare postare în parte alături de conținutul postării, acesta putând include text, link-urile și imagini.

Aceste calendare sunt extrem de utile. Te ajută să postezi conținut în mod regulat și să menții viu interesul utilizatorilor. Cu cât mai multe persoane vor vedea postările, cu atât va crește rata de vizitare a site-ului. De asemenea, prezența pe social media sporește și brand awareness-ul mărcii.

Concluzii

Indiferent de domeniul în care activezi, lansarea și gestionarea unui blog pe nișa ta de activitate nu poate să-ți aducă decât lucruri bune. De la popularizarea brandul-ului, până la vânzări mai mari și chiar oameni dispuși să plătească pentru consiliere de tip „one to one”, precum și lărgirea cercului social și invitații la conferințe tematice.


Comments

2 răspunsuri la „Cum să faci bani dintr-un blog de nișă în 2023”

  1. Buna ziua!Cat costa realizarea unui blog (lifestyle)cu gazduire pe Simplenet.Cat costa daca l as realiza singura si cat costa ,daca l ati realiza dvs.?Ce avantaje as avea si ce dezavantaje in cele doua variante?Cat timp ar dura realizarea lui,pana in momentul in care pot scrie,efectiv,pe blog?Ce cheltuieli mai sunt dupa realizarea lui?

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Costurile pentru a avea un blog ar fi:

      – nume domeniu – 10 euro anual
      – găzduire – 48 euro anual
      – crearea site-ului – de la 0 la infinit :)

      Costurile cu crearea site-ului depind de cine îl face și cât de bine îl face. Noi avem integrate în contul de găzduire unelte de construcție care vă ajută să aveți un site gata în 5 minute, fără niciun cost suplimentar. Soluția e gândită pentru site-uri de prezentare în principiu, dar se poate face și un blog. Avantajul este că economisiți cel puțin 20 de ore de muncă, nu cheltuiți bani, e construit cu unelte native WordPress, deci va fi administrat mai ușor și mai eficient pe termen lung.

      Noi nu construim site-uri, dar dacă ar fi să-l construim noi v-ar costa cel puțin 500 de euro (depinde de câte ore de muncă ar intra și ce anume doriți să facem). Avantajul ar fi că suntem profesioniști și luăm toate aspectele în calcul (performanță, securitate, SEO, experiența utilizatorului etc.) Asta nu înseamnă că uneltele cu care îl puteți face dvs gratuit nu sunt ok, ci doar că e ușor să omiteți anumite lucruri, ca orice începător.

      Ca idee, dacă doriți un sfat gratuit, v-aș recomanda să nu vă complicați. Puneți WordPress așa cum vine default, cu design-ul standard, și începeți să scrieți. Nu vă cramponați de design, de decorare, de cum arată, doar scrieți, publicați-vă conținutul. Oamenii intră pe site-uri pentru informație sau distracție, dacă găsesc ceea ce vor, n-o să le pese dacă site-ul e cu verde sau cu mov, dacă se învârt chestii sau nu etc. Concentrați-vă pe crearea de conținut în primă fază. Consecvența e cheia aici: stabiliți un program și țineți-vă de el.

      După realizarea site-ului, aveți costuri de mentenanță (care nu se cuantifică neapărat în bani, ci în timp și efort). Administrarea tehnică, crearea de conținut, optimizarea pentru motoare de căutare, promovare, strategie de creștere, monitorizare etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *