Cum să faci un landing page eficient în WordPress

landing page sfaturi

Ai un site profesional, ai niște produse cu mult potențial, mai rămâne doar să investești puțin în campaniile de promovare online și ai toate șansele să obții succesul în lumea virtuală. 

În ceea ce privește promovarea, cel mai rapid și sigur mod de a atrage publicul țintă al afacerii tale direct pe site, este utilizarea platformei Google Ads care te ajută să te adresezi exact oamenilor care trebuie. 

Dar pentru o campanie reușită, pe lângă un slogan atrăgător în reclamele tale, mai ai nevoie și de un landing page extraordinar care să genereze conversii.

În rândurile de mai jos vei învăța tot ceea ce trebui să știi despre un landing page alături de câteva modalități de optimizare.

Ce este un Landing Page

Un landing page este, așa cum îi spune și numele, o pagină statică postată pe un site. Spre diferență de alte pagini, ea se concentrează pe convingerea vizitatorilor să întreprindă o acțiune specifică, în general achiziția unui bun / serviciu, abonarea la newsletter etc… 

Această pagină se poate integra ca parte din site, sau poate fi independentă de acesta trimițând doar către el, prin link-uri. 

Există landing page-uri care promovează înscrierea la un anumit curs, testarea unor produse, participarea la un eveniment și așa mai departe. Felul în care gândiți pagina de destinație este direct influențat de business-ul pe care îl dețineți. Pentru o rată de conversie cât mai mare este recomandat să oferiți ceva în schimb vizitatorilor atunci când aceștia efectuează acțiunea dorită, fie o încercare gratuită a serviciului sau un newsletter cu oferte săptămânale.

Dar așa cum am menționat deja, mai ales în cazul site-urilor care comercializează bunuri și servicii direct pe site, landing page-urile sunt create cu scopul de a genera vânzări.

De ce ai nevoie de un landing page

Bineînțeles, nu îți interzice nimeni să folosești ca landing page pentru reclamele tale Google Ads o pagină pe care o ai deja în website:

  • home page
  • pagina unei categorii
  • pagina unui produs
  • etc

Dar o pagină obișnuită de pe site este de cele mai multe ori aglomerată cu meniuri, postări, link-uri, bare laterale și multe altele. În aceste condiții, utilizatorul se poate simți debusolat și nu este impulsionat să ia o acțiune. În schimb, o pagină de destinație cât mai simplă din punct de vedere vizual centrează atenția utilizatorului pe butonul care îndeamnă la luarea unei acțiuni (call-to-action). 

Spre exemplu, dacă accesăm pagina de destinație Google Docs observăm că utilizatorul este informat din prima clipă despre avantajele pe care le are dacă alege să folosească Google Docs pentru crearea și gestionarea documentelor online.

Sursa: www.google.com/docs/about/

Cum să realizezi un landing page care are o rată de conversie ridicată

Înainte de începe să construiți pagina de destinație, ar fi indicat să țineți cont de următoarele aspecte:

1. Stabilește obiectivul de conversie al paginii

În domeniul marketing-ului nu merită să întreprinzi nicio acțiune fără a avea din start un scop bine definit. 

În funcție de business-ul pe care îl conduci, decide ce fel de call-to-action se potrivește cel mai bine landing page-ului tău și care ar fi cea mai eficientă acțiune pentru pagina de destinație. Cu alte cuvinte, care este scopul final al paginii? Doriți ca vizitatorii să facă o achiziție, să se înscrie pentru un abonament lunar sau să descarce o aplicație? În funcție de scop final al paginii se stabilesc pașii următori.

Spre exemplu, pentru a încuraja oamenii să se înregistreze pe site, puteți oferi o perioadă de încercare gratuită de 30 de zile, un ebook, un newsletter sau vouchere de reducere.

Este foarte important să vă cunoașteți bine publicul țintă precum și comportamentul acestuia de consum. Ca să înțelegeți cât mai bine utilizatorul comun cel mai bine este să încercați să vă puneți în pielea lui. De ce ar ar avea nevoie? Care ar fi mesajul care i-ar atrage atenția? La ce este sensibil?

2. Fii concis cu beneficiile

Nu miza pe slogane și expresii ca: „O soluție mai bună pentru tine și afacerea ta” sau „Cu noi vei găsi fericirea”. Sunt mult prea vagi și deloc convingătoare. Mai bine spune lucrurilor pe nume și transmite mesajul pe care vrei să-l transmiți într-un mod clar și pe înțelesul tuturor. 

Sursa: www.spotify.com/ro/

Acest mesaj îți oferă o imagine clară cu privire la ceea ce oferă aplicația și la ce să te aștepți de la ea. Beneficiile sunt clare pentru oricine. Fără ocolișuri, se specifică negru pe alb că este vorba de o bibliotecă de muzică foarte generoasă la care toată lumea are acces gratuit.

3. Găsește un Call-To-Action (CTA) irezistibil

Fiecare pagină de destinație trebuie să aibă un îndemn clar, simplu și convingător de a efectua o anumită acțiune.

Cu cât propunerea de vânzare este mai simplă și intuitivă, cu atât utilizatorul va fi tentat să efectueze acțiunea dorită. Spre exemplu, dacă aveți un buton cu „Abonează-te” atunci faceți-l să iasă în evidență, drept urmare utilizatorii vor fi tentați să dea click pe acesta. 

La nivel vizual, încercați să folosiți pentru butonul CTA culori cât mai strălucitoare, care sunt în contrast cu fundalul site-ului. Spre exemplu, Spotify folosește un buton CTA negru, textul alb și fundalul portocaliu.

De asemenea, butonul CTA ar trebui să includă un text, concis și la obiect, care îndeamnă la efectuarea unei acțiuni. Mai este indicat ca fontul folosit să fie clar și lizibil. 

De asemenea, este nevoie să vă asigurați că elementele de design alte paginii de destinație susțin acțiunea dorită și nu distrag atenția utilizatorilor.

Câteva exemple de mesaje call-to-action utilizate frecvent:

  • Înscrie-te pentru newsletter-ul nostru;
  • Află ultimele articole publicate;
  • Fii informat de ofertele noastre;
  • Cumpără acum;
  • Încearcă gratuit.

Nu ai nevoie de unelte speciale

Aproape tot ce ai nevoie este deja prezent în mod default în WordPress.

Poți crea o pagină din interfața de administrare a site-ului și poți folosi editorul Gutenberg al WordPress pentru a adăuga conținut pe această pagină.

Gutenberg folosește conceptul de blocuri pentru a adăuga conținut: imagini, text, coloane, galerii foto, butoane, testimoniale etc.

Dacă nu găsești un bloc potrivit în Gutenberg, poți instala un plugin care îți oferă acces la diverse alte blocuri, cele mai de încredere pluginuri ce oferă blocuri Gutenberg sunt:

Nu mai ai nevoie de page buildere sau alte soluții care încarcă în mod excesiv site-ul, poți crea pagini de tip landing page în WordPress direct cu Gutenberg sau cu blocuri din cele 2 pluginuri menționate mai sus.

4. Urmărește performanța paginii

Următorul pas după ce ați lansat pagina de destinație este să urmăriți și să monitorizați rata de conversie a paginii. 

Câteva acțiuni care vă vor ajuta în această direcție:

a. Configurați Google Analytics pentru a urmării conversiile

Google Analytics este o unealtă utilă atunci când doriți să stabiliți obiective concrete pentru pagina dvs. de destinație. Spre exemplu, puteți urmări eficacitatea paginii prin observarea ratei de conversie.

Google Analytics are un sistem de raportate care vă poate arăta dacă pagina de destinație este eficientă:

Google Analytics permite:

  • Urmărirea în timp real a numărului de utilizatori de pe site.
  • Prezentarea generală a conversiilor raportate la realizarea obiectivelor;
  • Descoperirea canalului de unde au venit utilizatorii pe pagina de destinație.
Sursa: www.hostinger.com

b. Testați-vă pagina de destinație folosind teste A/B

Dacă aveți mai multe versiuni de pagini de destinație le puteți compara eficiență prin folosirea testării A/B.

Google Optimize are un instrument de testare A/B care este integrat în Analytics și care permite să rulați mai multe versiuni ale aceleiași pagini web. Este ușor de folosit și testarea poate fi făcută după doar câteva click-uri.

Prin testarea A/B se pot schimba culorile, pozițiile butoanelor precum și propunerea unică de vânzare. Astfel încât să puteți observa în final care este cea mai eficientă, din punct de vedere a ratei de conversie, versiune de landing page.  Totodată, în cazul în care utilizați un site WordPRess puteți utiliza un plugin gratuit pentru acest scop cum ar fi Testarea A/B. 

Scurte concluzii

O pagină de destinație are scopul de a determina utilizatorii să efectueze o anumită acțiune dorită, cum ar fi cumpărarea unui produs sau transmiterea informațiilor de contact pentru abonarea la newsletter.

Înainte de a realiza o pagină de destinație, asigurați-vă că aveți o propunere unică de vânzare și o prezentați într-un mod cât mai avantajos pentru utilizatorul final. Pentru ca succesul să fie garantat mai aveți nevoie de un îndemn clar la acțiune alături de un buton call-to-action bine evidențiat și intuitiv.

Următorul pas după ce ați lansat pagina este să urmăriți performanța acesteia cu ajutorul Google Analytics, folosind în același timp și testarea A/B.

Mult succes!

FOTO: Unsplash/Igor Miske

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *