• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

Simplenet

Găzduire WordPress

  • Prețuri
    • Găzduire shared
    • Găzduire managed
  • Studii de caz
  • Resurse
    • Tutoriale video
    • Teme WordPress
    • Optimizare WordPress
    • Experți WordPress
    • Pluginuri WordPress
    • Blog Simplenet
  • Suport
    • Baza de cunoștințe
    • Deschide un tichet
  • Login clienți

Găzduirea web shared se bazează pe overselling

12 iulie 2016

Facebook23Tweet0LinkedIn0

Continuăm seria de articole cu informații despre găzduirea web shared cu partea 3.

În primele două părți am vorbit despre cum găzduirea shared se bazează pe:

  1. standardizare
  2. automatizare

În acest articol vom detalia un alt concept fără de care hosting-ul shared nu ar putea să existe la prețurile mici la care există.

Unul despre care există multe percepții negative – overselling-ul.

Overselling

Overselling înseamnă să vinzi mai mult decât ai și e o practică obișnuită în cazul serviciilor.

Exemplele cele mai cunoscute de overselling sunt furnizorii de telefonie mobilă, furnizorii de internet și firmele de hosting. Însă, dacă stăm să ne gândim bine, aproape toată lumea face overselling într-un fel sau altul.

Chiar și un restaurant, să zicem.

La 20 de mese de 4 persoane, avem maxim 80 de clienți în restaurant la un moment dat. Are restaurantul 80 de chelneri? Sau 80 de bucătari? Ca să fie fiecare client servit instant, fără întârzieri?

Sau 80 de toalete?

Nu are, se bazează pe faptul că nu o să fie mereu plin și că nu toți clienții o să aibă nevoie fix în același timp de serviciile unui chelner. Sau la baie.

Dacă toată lumea folosește fix în același timp resursele alocate apar probleme. Gândiți-vă la rețeaua de telefonie de Revelion, când toată lumea sună și dă mesaje.

Același lucru se întâmplă și în cazul găzduirii web de tip shared, furnizorul de hosting se bazează pe faptul că nu toți clienții găzduiți pe server vor folosi în același timp resursele, așa că vinde mai mult decât are.

De exemplu, avem un server cu 1000 GB spațiu. Un pachet de hosting vândut clienților are 20 GB. Dacă nu s-ar face overselling, pe serverul respectiv ar putea fi găzduiți doar 50 de clienți (1000/20 = 50).

În realitate, pe un server sunt găzduiți chiar și câteva mii de clienți, pentru că nu toți folosesc în întregime cei 20 GB alocați. Un site mic de prezentare are sub 100 MB, adică 5% din spațiul alocat.

Overselling-ul se poate face nu doar la spațiu ci și la trafic sau la resursele CPU, RAM.

Dacă nu s-ar face, să găzduiești doar 50 de clienți pe un server ar fi extrem de ineficient și scump – există servere care costă cât o garsonieră.

Împărțit la doar 50 de clienți ar ieși un cost mult prea mare pentru un pachet de găzduire shared.

Deci overselling-ul e o realitate, una care avantajează atât furnizorul, prin eficientizarea ROI (return on investment), cât și clientul, prin obținerea unor prețuri mici pentru găzduire.

Și atunci, de ce există o percepție atât de negativă despre overselling?

De ce evită firmele de hosting să vorbească despre asta? De ce unele firme de hosting chiar ajung să mintă, lăudându-se că nu fac overselling?

Percepția negativă e dată de faptul că lumea confundă conceptul de overselling cu cel de overloading.

Overselling-ul îți permite să pui mai mulți clienți pe un server dar asta nu înseamnă neapărat că se face și overloading.

Overloading-ul înseamnă să înghesui atât de mulți clienți pe server încât e afectată performanța.

Overloading fac, în general, firmele de hosting care oferă foarte mult sau nelimitat la prețuri foarte mici și au nevoie de foarte mulți clienți pe server ca să facă profit de pe serverul respectiv.

Astea sunt cazurile în care overloading-ul se face intenționat.

Mai sunt și cazuri în care overloading-ul se face din incompetență, domeniul hostingului fiind unul canibalizat. Pentru că pragul de intrare pe piață este unul destul de mic, există foarte multe „firme” care oferă servicii de găzduire web la un nivel nu tocmai profesionist.

Un server ieftin, un template gratuit de site, o aplicație piratată pentru administrare, un nume de domeniu care să conțină cuvântul host/hosting și gata firma de găzduire. Din păcate pentru toată lumea, e și asta o realitate.

Sunt nenumărate întâmplări pe bloguri și forumuri cu oameni care au pierdut site-urile, timp și bani pentru că au făcut greșeala să se încreadă în hosting-ul nelimitat, ieftin și bun.

Pentru a nu face greșeli în alegerea găzduirii web pentru site-ul tău, e important să fii bine informat, acesta fiind și scopul acestor articole pe care le publicăm pe blogul Simplenet.

Succes!

Similare

Din categoria: Hosting

Simplenet

Mai mult decât găzduire

Dezvoltă-ți afacerea online pe o fundație solidă, optimizată pentru WordPress. Testează gratuit 10 zile.

Vezi pachete

Articol anterior: « Cum setez o adresă de email pe telefon Apple iPhone (iOS)
Articolul urmator: Pluginuri WordPress recomandate pentru formulare de contact »

Reader Interactions

Comentarii

  1. Valentin a zis

    17 octombrie 2016 la ora 14:19

    Foarte utile informatiile prezentate..din pacate inca exista multe firme de web hosting care nu au ce cauta in acest domeniu.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Footer

Simplenet

Ajutăm antreprenorii online să aibă site-uri WordPress mai rapide și mai scalabile, să economisească bani și să accelereze dezvoltarea afacerii lor online.

Articole recente

Cum să faci un Landing Page eficient în 2021

9 februarie 2021

7 modalități să obții gratuit sloganul potrivit pentru afacerea ta 

1 februarie 2021

Cele mai bune 10 plugin-uri WordPress pentru gestionarea evenimentelor

27 ianuarie 2021

Abonează-te la blog prin email

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te celorlalți 486 de abonați

Copyright © 2021 Simplenet Hosting srl

  • Despre noi
  • Contact
  • Termeni și condiții de utilizare
  • Politica de confidențialitate
  • ANPC
  • SOL