Alege cel mai bun hosting web pentru tine și pentru nevoile site-ului tău.

Cel mai bun hosting se bazează pe obiectivele și nevoile tale, un pachet care combină o listă de caracteristici care sunt adaptate pentru a-ți satisface cerințele, la un preț pe care ți-l poți permite.

grafică cel mai bun hosting

Alege cea mai bună găzduire pentru nevoile tale.

Avem soluții pentru orice site.

Hosting web shared

Găzduire completă (site + email) la prețuri accesibile. Optimizată pentru WordPress, dar compatibilă cu orice aplicație PHP, ușor de gestionat prin cPanel.

  • pachete create pentru mai multe site-uri
  • discounturi de până la 40%
  • raport avantajos de cost per site

De la 4,95 € /lună.

Hosting web premium

Găzduire site + email pe servere performante cu mai puțini clienți pe server și mai multe resurse de procesare alocate fiecărui cont cPanel.

  • pachete create pentru un singur site
  • scalabilitate și stabilitate superioare
  • raport avantajos cost/performanță

De la 9,95 € /lună.

Hosting WordPress

Găzduire dedicată strict site-urilor WordPress, fără serviciu de email, cu resurse dedicate pentru fiecare site și suport tehnic specializat WordPress.

  • un singur site pe server
  • performanță, securitate și scalabilitate superioare
  • asistență optimizare performanță

De la 19 € /lună.

Hosting WooCommerce

Găzduire dedicată magazinelor online WooCommerce, fără email, cu resurse dedicate fiecărui site și suport tehnic specializat WooCommerce.

  • un singur site pe server
  • performanță, securitate și scalabilitate superioare
  • pluginuri premium WooCommerce

De la 29 € /lună.

Care e cel mai bun hosting?

E foarte important de clarificat acest lucru înainte de a începe orice discuție despre hosting (găzduire web). Nu există cea mai bună găzduire. Sintagma „cea mai bună găzduire” este ea însăși una incorectă.

E ca și cum am întreba pe cineva care este cea mai bună mașină. Cea mai bună mașină pentru ce? Pentru că o mașină poate fi cea mai bună pentru cărat cartofi de la țară, iar alta poate fi cea mai bună pentru raliuri. Este aproape imposibil să fie o singură mașină cea mai bună la orice.

Similar este și găzduirea web, nu există o găzduire care să fie cea mai bună, fiecare tip de găzduire are avantaje și dezavantaje, fiecare furnizor de găzduire are un anumit nivel de garantare al serviciului și un anumit nivel de specializare / implicare al personalului de suport tehnic etc…

La fel cum și fiecare proprietar de site are niște nevoi (reale sau nu), niște așteptări (realiste sau nu), un nivel de cunoștințe tehnice, o strategie de a-și crește site-ul și, în ultimă instanță, un buget.

Pentru oameni diferiți, cel mai bun hosting poate fi ceva complet diferit:

1. pentru un om care are un site ce nu produce bani, cel mai bun hosting va fi unul gratuit sau cel mai ieftin posibil

Aici intră site-uri hobby, site-urile personale, bloguri mici, site-uri prin care oamenii încearcă marea cu degetul (vor să pornească o afacere online, dar le e teamă de eșec și nu vor să piardă prea mulți bani) sau site-urile de prezentare ale unor afaceri offline care nu sunt tratate ca fiind componente ale afacerii, ci doar să fie acolo.

Pentru acești proprietari de site-uri, hosting-ul este văzut ca o cheltuială, nu ca o investiție, deci dacă găsesc ceva gratuit sau foarte ieftin care merge, scopul lor de a pierde cât mai puțini bani este îndeplinit și soluția respectivă de găzduire e considerată „cea mai bună găzduire”.

La Simplenet, nu oferim găzduire gratuită sau foarte ieftină din motive foarte simple. Un lucru important la hosting-ul shared sunt vecinii de server. Atunci când prețurile sunt prea mici, oferta atrage oameni pe care nu i-ai dori drept vecini. Ne respectăm clienții și nu vrem să aibă vecini problematici pe servere. De aceea avem o soluție de găzduire web shared suficient de ieftină pentru a ajuta clienții cu bugete mai mici, dar nu atât de ieftină încât să atragă abuzatori.

2. pentru un site de afaceri, cea mai bună găzduire va fi una stabilă (100% uptime)

Există site-uri care, deși nu au trafic mare, sunt folosite ca extensii ale unor afaceri. De exemplu, site-ul unei clinici unde clienții intră într-o Zonă Client să-și vadă rezultatele analizelor sau site-ul unei afaceri din domeniul serviciilor (masaj, coafor, fitness) unde clienții intră să-și facă programările.

Pentru acești proprietari de site-uri, obiectivul este ca site-ul să funcționeze mereu. Costul unui abonament de hosting stabil e o investiție în liniște pentru că atunci când clienții nu se pot loga să-și vadă rezultatele analizelor vor suna la recepția clinicii nemulțumiți.

De aceea, cel mai bun hosting pentru un astfel de site nu e cel mai ieftin precum în cazul de mai sus, cel mai bun este un hosting premium, cu uptime superior, monitorizări proactive etc.

La Simplenet, avem soluții potrivite pentru astfel de site-uri, fie găzduirea noaastră standard WordPress, fie o soluție custom pe care o putem implementa la cerere pe un cloud public (AWS, Google Cloud etc).

3. pentru un site de publisher, cel mai bun hosting va fi unul scalabil

Publisherii sunt creatori de conținut, bloggeri, reviste online sau ziare. Aceștia au site-uri care primesc neașteptat vârfuri de trafic. Un articol primește un link de la un blogger faimos și devine viral, o știre din ziar e controversată și intră multă lume să comenteze etc.

Pentru acești proprietari de site-uri, obiectivul principal este ca găzduirea să poată susține vârfuri de trafic fără să cadă site-ul pentru că banii vin din afișări. Mai multe afișări = mai multe venituri.

De aceea, cea mai bună găzduire pentru un astfel de site va fi una care poate susține trafic mare, poate să le aloce rapid mai multe resurse de procesare (CPU/RAM) și care să fie flexibilă din punct de vedere al costurilor.

La Simplenet, avem o soluție dedicată pentru publisheri, o găzduire WordPress pentru bloggeri, ziare și reviste online.

4. pentru un magazin online, cel mai bun hosting va fi unul rapid, stabil, scalabil

Magazinele online au cele mai mari nevoi. Au nevoie și de stabilitate, să fie mereu online site-ul pentru că la orice oră se poate plasa o comandă, au nevoie și de performanță, să fie rapid site-ul, pentru că o încărcarea greoaie poate duce la pierderea clienților, și au nevoie să fie și scalabil, să susțină niveluri mari de trafic, pentru că există perioade de reduceri cum ar fi Black Friday, când se fac vânzări masive.

Pentru un magazin online, cel mai bun hosting este unul care să îndeplinească toate condițiile pentru a nu-i sabota succesul. La Simplenet, avem două soluții potrivite pentru magazine online WooCommerce:

Poate există și alte situații, alți proprietari, alte site-uri, alte nevoi pe care nu le-am acoperit mai sus. Și pentru ei există o soluție de găzduire care să fie „cea mai bună”. Poate fi una dintre cele prezentate mai sus sau poate fi una complet diferită.

Ideea este că nu există cea mai bună găzduire universală, pentru toată lumea, pentru toate site-urile, indiferent de ele și de nevoile lor. Există cea mai bună găzduire pentru mine acum, în stadiul în care e site-ul meu astăzi, cu nevoile mele de astăzi și bugetul meu de astăzi.

Cum alegi cel mai bun hosting pentru tine?

Având în vedere tipologiile de site-uri prezentate mai sus și soluțiile de hosting posibile, alegerea celui mai bun hosting pentru tine se poate face după următoarele criterii:

1. Nevoile tale punctuale

Vrei cea mai bună găzduire web? Pentru a obține acest lucru, trebuie să știi exact de ce ai nevoie. Iată câteva întrebări care să te ajute:

  • Trebuie să găzduiesc un singur site sau mai multe?
  • Cât de importante sunt site-urile
  • Care sunt nevoile mele de suport? Am nevoie de un furnizor specializat sau e suficient unul generalist?
  • Am nevoie de e-mail inclus în planul meu de găzduire?
  • Cât de important este emailul? Am nevoie de un furnizor specializat pe email?
  • Îmi administrez singur site-urile? Am nevoie de ajutor?

Aceste întrebări pot avea răspunsuri diferite pentru oameni diferiți. Răspunsurile tale te vor ajuta să înțelegi de ce ai nevoie punctual atunci când începi să compari opțiunile de hosting.

2. Nevoile site-ului tău

Următorul set de întrebări la care ar trebui să răspunzi se concentrează pe ceea ce are nevoie site-ul tău. Acest lucru te ajută să evaluezi opțiunile, pentru că nu orice soluție de hosting va fi cea mai bună pentru tipul tău de site.

  • Care este nivelul de trafic al site-ului?
  • Va avea site-ul perioade cu trafic foarte ridicat?
  • Are site-ul nevoie de o cantitate anume de resurse dedicate de procesare?
  • Are site-ul nevoie de monitorizare constantă pentru a fi mereu online?
  • Are site-ul nevoie de optimizarea performanței?

Nu toate site-urile au aceleași nevoi. Dacă site-ul tău este un blog cu trafic redus, nu va avea nevoie de aceleași lucruri ca un magazin online cu trafic masiv. De aceea este important să identifici de ce are nevoie site-ul tău și să alegi în cunoștință de cauză.

3. Nevoile de suport tehnic

Suportul tehnic merită propria lui categorie pentru că este extrem de important. Multă lume subestimează complexitatea deținerii unui site pentru că majoritatea furnizorilor de servicii online promovează intens cât de ușor este să ai o afacere online.

  • Știi să administrezi un server sau ai prefera să se ocupe altcineva de asta?
  • Ai nevoie de suport tehnic specializat pe aplicația ta (WordPress, WooCommerce etc)?
  • Știi suficient despre WordPress încât să nu ai nevoie de suport tehnic specializat?
  • Ai un angajat sau colaborator care știe suficient încât să se ocupe de partea tehnică?

Nu sunt întrebări ușoare, dar au nevoie de răspunsuri. E ușor să te lansezi online, dar să gestionezi o afacere online și să ai succes e la fel de greu și complex ca orice afacere offline. E important să nu subestimăm partea tehnică, pentru că online-ul este în primul rând un mediu tehnic.

4. Care este bugetul tău?

Fiecare are un buget. Nu neapărat câți bani are efectiv, ci cât este dispus să plătească pentru un serviciu.

  • Cât produce fiecare site? De ce nu produce cât ar trebui? Este hosting-ul o cauză pentru care nu produce?
  • Cât sunt dispus să investesc pentru a produce mai mult?
  • Am un buget de 5 € pentru fiecare site pe care îl dețin?
  • Sau am un buget total de 5 € pentru toate site-urile?

Înlocuiți 5 cu 50 sau 500, doar voi știți care buget vă este confortabil. Bugetul e un criteriu important, dar nu ar trebui să fie singurul sau cel mai important criteriu. Pentru că atunci când banii devin filtrul prin care privim lumea, suntem predispuși la a ne sabota succesul.

Ce soluții de hosting există și ce diferențe sunt între ele?

Există mai multe tipuri de hosting, iar acestea ar fi următoarele:

  • hosting shared
  • hosting VPS (Virtual Private Server)
  • servere dedicate
  • cloud
  • hosting administrat (Shopify, Wix, managed WordPress etc)

Haideți să vedem ce e cu tipurile de găzduire web, ce reprezintă fiecare, ce avantaje și dezavantaje au. O să începem cu cele mai populare și mergem până cele mai ciudate și complicate.

1. Hosting web shared

Găzduirea shared e cea mai populară, pentru că e ieftină și pentru că limitările acesteia sunt ok pentru majoritatea site-urilor.

După cum se poate intui din sintagma „shared”, acest tip de găzduire este unul în care toate site-urile clienților sunt găzduite pe un server fizic (sau virtual) și împart la comun resursele acestuia.

Cui se adresează

Este o soluție de găzduire mass-market, gândită să satisfacă nevoile unui număr cât mai mare de proprietari de site-uri.

Principalul avantaj al unui hosting shared este raportul calitate/preț, adică prețul relativ mic pe care îl plătește un proprietar de site raportat la serviciile și beneficiile pe care le primește.

Principalul dezavantaj al găzduirii shared este că performanța site-ului tău e afectată de vecinii de pe server, mai exact de consumul de resurse de pe server. Viteza de încărcare a unui site nu poate fi constantă și nu poate fi garantată.

Avantaje hosting shared

  • preț mic
  • performanță decentă
  • totul la un loc (DNS, web, email, backup)
  • panou de control ușor de folosit

Dezavantaje hosting shared

  • limitări de resurse
  • posibilități reduse de personalizare
  • performanțe inconsecvente
  • scalabilitate limitată

Responsabilități

Furnizorul de găzduire administrează infrastructura și serviciile care rulează pe server, securitatea și backup-ul datelor.

Clientul beneficiază de acces la un panou de administrare (cel mai popular este cPanel) și de acolo încep responsabilitățile lui. Își poate instala ce aplicații dorește (cea mai populară este WordPress), aplicații pe care și le administrează atât din punct de vedere tehnic, cât și din vedere al conținutului; poate crea adrese de email, poate edita zonele DNS, poate restaura backup-uri etc…

Cel mai ușor de înțeles pentru persoanele non-tehnice este paralela cu o chirie. Găzduirea web de tip shared este ca închirierea unui apartament nemobilat într-un bloc de locuințe. Cuvintele cheie aici sunt:

  • „nemobilat” – deci ai libertate să-l mobilezi cum vrei
  • „bloc” – ceea ce înseamnă că ai vecini, cu avantajele și dezavantajele de rigoare

La Simplenet, avem două soluții de hosting shared, una clasică și una premium. Pe cea premium sunt găzduiți de 8 ori mai puțini clienți per server, deci mai puțini vecini, vecini mai de calitate, mai multe resurse pentru fiecare.

Păstrând paralela cu chiria, un hosting shared premium e ca și cum ai închiria un etaj întreg din bloc. Posibilitatea să te deranjeze vreun vecin e mult mai mică, dar nu inexistentă.

2. Hosting VPS

Hosting VPS (Virtual Private Server) cu administrare reprezintă o soluție de găzduire unde pe un server fizic se creează mai multe servere virtuale și clientul are acces la un astfel de server virtual.

De obicei se folosește panoul de control cPanel, la fel ca în cazul hosting-ului shared, dar clientul are un nivel de acces mai înalt și poate crea singur conturi cPanel pentru a izola site-urile sau poate chiar revinde găzduire.

Fiecare VPS are un anumit nivel de resurse alocate (RAM, CPU), spre deosebire de găzduirea shared unde conturile nu au resurse alocate, ci au setate doar limitări de resurse (adică nu pot consuma mai mult de x GB RAM sau y GHz CPU).

Pe lângă avantajul resurselor, alt avantaj major al unui VPS față de o soluție shared este posibilitatea de personalizare a anumitor setări (PHP, MySQL, numărul de mailuri ce se pot trimite pe oră etc…), adică ieșirea din standardizările și limitările unui server shared.

Principalul dezavantaj al unui VPS este dat de costurile mai ridicate.

Clientul găzduit pe VPS nu mai împarte resursele cu alți clienți, dar nu mai împarte nici costurile (licența cPanel, licența webserver LiteSpeed, licența soft backup, licența soft anti-spam, administrare server etc).

Avantaje găzduire VPS

  • securitate mai bună
  • performanță mai bună
  • resurse dedicate
  • posibilitatea de personalizare
  • all-in-one (DNS, web, mail, backup)
  • scalabilitate mai bună dar tot limitată

Dezavantaje găzduire VPS

  • costuri mai ridicate
  • e tot o soluție all-in-one cu cPanel
  • performanța nu e neapărat mai bună (depinde de setup și resurse)

Păstrând paralela cu chiria, un VPS e ca și cum ai închiria o casă sau o vilă într-un cartier rezidențial. Posibilitatea să te deranjeze vreun vecin e mult mai mică, dar nu inexistentă.

3. Servere dedicate

În cadrul acestei soluții de găzduire cu cPanel și administrare, tot serverul fizic e închiriat unui singur client.

Este soluția de găzduire tradițională care presupune cele mai mari costuri dar are avantajul unei performanțe ridicate.

Se poate personaliza orice setare a serviciilor instalate pe server pentru a acomoda necesitățile site-ului iar limitările sunt date doar de cele fizice ale specificațiilor tehnice ale serverului.

Avantaje găzduire server dedicat

  • securitate mai bună
  • performanță mai bună
  • performanța poate fi constantă
  • all-in-one (DNS, web, mail, backup)
  • posibilitatea de personalizare

Dezavantaje găzduire server dedicat

  • costuri ridicate
  • e tot o soluție all-in-one cu cPanel
  • scalabilitate limitată
  • downtime dacă se strică o componentă fizică a serverului

Dacă ar fi să păstrăm paralela cu chiria, un server dedicat cu administrare e ca și cum ai închiria o casă sau o vilă care are o suprafață mai mare și un teren înconjurător mult mai spațios. Nu ai niciun vecin, nu te deranjează nimeni.

Acestea sunt tipurile de hosting cu semi-administrare, de obicei oferite cu cPanel sau un alt panou de control: ISPConfig, DirectAdmin, Plesk etc.

Semi-administrare înseamnă că furnizorul de hosting administrează serverul și tot ce rulează pe server (sistem de operare, server web, server de baze de date, server de email etc), iar clientul își administrează contul cPanel cu tot ce are acolo (site, adrese de mail etc).

Alternativ: Hosting VPS/dedicat fără administrare

Soluțiile de găzduire fără administrare sunt servere virtuale sau servere dedicate care sunt oferite de provider fără administrare, fără cPanel sau alt panou de control, cu acces root, la un preț mult mai mic.

Ele nu sunt dedicate utilizatorilor începători, sunt orientate către developeri, sysadmini, DevOps, adică persoane cu abilități tehnice necesare pentru a administra servere.

S-ar putea spune că, de fapt, nici nu sunt soluții de găzduire web, sunt soluții IaaS (Infrastructure as a Service). În sensul că ți se oferă acces la infrastructură și resurse și tu le folosești ca să construiești soluții de găzduire web (shared sau managed) pe care să le folosești pentru site-ul tău sau chiar să le vinzi mai departe unor utilizatori finali.

Responsabilități

Toate responsabilitățile cad în sarcina clientului.

Aceste responsabilități reprezintă instalarea, configurarea și administrarea tuturor serviciilor ce rulează pe server:

  • sistemul de operare (Debian, Ubuntu etc)
  • serverul web (Nginx sau Apache)
  • serverul de baze de date (MySQL, Percona sau MariaDB)
  • serverul de mail
  • protecție antivirus, antispam
  • firewall, protecție brute-force attacks
  • backup și disaster recovery

Pe lângă acestea, clientul este responsabil și de aplicațiile web pe care le instalează pe server (WordPress, de exemplu), precum și de actualizările acestor aplicații, mentenanța lor și publicarea conținutului.

Avantaje găzduire web unmanaged

  • costuri mici în bani, aproape de shared
  • viteză de încărcare mai bună decât shared
  • uptime mai bun decât shared
  • poți construi soluții puternice de găzduire dacă te pricepi

Dezavantaje găzduire web unmanaged

  • nu include administrare
  • responsabilități mari
  • riscuri mari
  • nu cheltui bani, dar investești timp și efort

Dacă ar fi să păstrăm paralela cu chiria, un VPS sau un server dedicat fără administrare e ca și cum ai închiria o casă sau vilă în câmp, nu sunt utilități, nu există nici asociație, trebuie să te ocupi de tot (apă, gunoi, curent, gaz etc).

4. Cloud Hosting

A fost la un moment dat o nebunie cu cloud-ul, peste tot auzeai numai cuvântul ăsta magic. Am auzit de la clienți întrebări de genul – Site-ul meu va fi stocat în cloud? Nu va cădea niciodată pentru că e în cloud? Va fi pe mai multe servere și se va încărca la fiecare vizitator de pe cel mai apropiat server de el?

Conceptele de CDN, high-scalability și high-availability sunt într-adevăr posibile pe cloud, dar cloud-ul nu înseamnă lucrurile de mai sus.

Cloud-ul e ca o găleată de resurse.

Într-un datacenter, providerul poate avea 1000 de servere, fiecare cu anumite resurse (CPU, RAM, spațiu de stocare). Providerul folosește o aplicație software care îi adună toate resursele tuturor serverelor într-o găleată de resurse.

De aici încolo, furnizorul are mai multe moduri de a vinde servicii de găzduire.

Poate să creeze mașini virtuale (VPS-uri) pe care să le vândă cu administrare (cu cPanel ca VPS-urile clasice) sau fără administrare (cu acces root ca Digital Ocean, IntoVPS etc.)

Dacă vrea să vândă găzduire shared, poate să creeze servere virtuale pe care instalează cPanel și acolo pune clienții cărora le oferă abonamente de găzduire shared.

Un alt model de business ar fi să vândă resurse în loc de abonamente prestabilite, cum face Amazon AWS sau Google Cloud, care facturează separat fiecare resursă:

  • DNS – 0,20$ per zonă
  • stocare SSD – 0,017$ per GB pe lună
  • CPU – 0,033$ per vCPU pe oră
  • RAM – 0,004$ per GB pe oră
  • Network traffic – 0,12$ per GB

La sfârșitul lunii, clientul plătește pentru câte resurse a folosit în luna respectivă.

Cam ăsta ar fi cloud-ul iar găzduirea web poate fi numită „găzduire în cloud” dacă furnizorul folosește setup-ul explicat mai sus.

5. Găzduire web complet administrată

Aceste soluții nu sunt generaliste precum cele semi-managed și unmanaged, ci sunt soluții super specializate, cum ar fi Wix, Shopify, Gomag sau soluțiile de găzduire WordPress.

Costurile sunt la nivel de VPS sau dedicat clasic, însă setup-ul este unul diferit, iar avantajele ar fi:

  • viteză mai bună de încărcare
  • scalabilitate ridicată (verticală + orizontală)
  • distribuție geografică (CDN inclus)
  • uptime 100%
  • backup garantat
  • securitate garantată

În ciuda denumirii de hosting complet administrat (managed WordPress hosting, de exemplu), unele soluții sunt tot un fel de găzduire web semi-administrată, însă nu clasică, cu cPanel, ci o versiune modernă, bazată pe containere în cloud.

Există și soluții de găzduire cum ar fi Squarespace, Shopify sau Wix (chiar și WordPress.com) la care se potrivește mult mai bine sintagma managed (complet administrat).

În cazul acestor soluții, partea tehnică este abstractizată, clientului nu-i mai pasă de server, de tehnologii, de nimic tehnic. Tot ce are de făcut este să-și pună produsele pe site și să facă promovare ca să aducă vizitatori pe site și să facă vânzare. Unele soluții au deja integrări cu procesatori de plată și firme de curierat, clientul nu are nevoie de contracte separate.

Cui se adresează

Găzduirea web de tip managed se adresează clienților care sunt dispuși să investească mai mult pentru a avea în spate o echipă specializată. E vorba în general de publisheri medii sau mari care nu vor să-și bată capul cu administrarea, vor doar să publice conținut și toată partea tehnică pur și simplu să funcționeze, chiar și atunci când au vârfuri mari de trafic.

Responsabilități

După cum menționam mai sus, există soluții de găzduire managed unde clientul are doar responsabilitatea adăugării de conținut.

Tot ce se întâmplă în spate este administrat de furnizorul de găzduire. Providerul administrează serverele și ce e instalat pe servere, de la sistemul de operare până la platforma în care tu doar îți adaugi conținutul.

Există și soluții de managed WordPress unde proprietarul site-ului își poate instala și pluginuri / teme și este responsabil și pentru partea de cod (doar core-ul WordPress e administrat de providerul de găzduire, care face update-urile).

Avantaje găzduire web managed

  • viteză de încărcare foarte bună (high-performance)
  • scalabilitate ridicată (high-scalability)
  • uptime foarte bun (high-availability)
  • suport tehnic specializat
  • it just works, indiferent cât trafic ai (depinde de furnizor și de abonament)

Dezavantaje găzduire web managed

  • costuri mai ridicate
  • e o soluție nișată, nu e all-in-one
  • nu include găzduire email
  • nu include găzduire DNS (depinde de furnizor)

Acestea ar fi tipurile de găzduire web disponibile în prezent pentru proprietarii de site-uri, în special pentru cei ce folosesc WordPress.

Ce hosting ar trebui să aleg?

În general, soluțiile de găzduire web de tip shared sunt suficiente pentru majoritatea site-urilor. Ele includ tot ce ai nevoie: DNS, email, găzduirea aplicației web, backup, suport, securitate.

Este best-effort, într-adevăr, dar hosting-ul shared a evoluat până la performanțe surprinzătoare pentru prețul mic plătit; dacă ai un site obișnuit, fără nevoi speciale, aceasta este soluția cea mai avantajoasă ca raport calitate/preț.

Prin nevoi speciale mă refer la personalizări ale setărilor PHP sau MySQL, instalări ale unor servicii suplimentare (python, ruby, node.js), trimiterea unui număr mare de emailuri, rularea unor interogări mai grele pe baza de date (importuri produse, actualizări stocuri, prețuri) sau alte nevoi specifice site-ului.

Pentru site-urile cu nevoi mai speciale sunt 2 soluții:

  • upgrade tot pe soluțiile clasice (VPS sau dedicat)
  • separarea serviciilor pe soluții specializate

Din punctul meu de vedere, soluția profesională pe care o recomand este separarea serviciilor:

  • Pentru găzduire web – o soluție specializată de hosting pentru aplicația ta, cu suport specializat: găzduire WordPress, Gomag, Shopify etc.
  • Pentru găzduire email – o soluție specializată pe email hosting cum ar Google Workspace, Zoho, Fastmail, Proton etc.
  • Pentru găzduire DNS – o soluție cum ar fi Cloudflare, Amazon Route53, DNSMadeEasy etc
  • Pentru trimiterea de emailuri tranzacționale din site (notificări comenzi, facturi etc) – o soluție specializată cum ar fi Postmark, Sendgrid, Mailgun etc.
  • Pentru trimiterea de emailuri de marketing (newslettere, promoții etc) – o soluție specializată cum ar fi Mailchimp, Drip, ConvertKit etc.
  • Pentru SEO, publicitate online (Google Ads, Facebook Ads etc), marketing, crearea de conținut etc – o persoană dedicată în echipă sau un abonament la o firmă specializată.
  • Pentru securizarea aplicației web, mentenanța și administrarea aplicației web – o soluție specializată pe securitate cum ar fi Sucuri, o persoană tehnică în echipă sau un abonament la o firmă specializată pe mentenanță.

E în natura noastră să vrem să lucrăm cu un singur furnizor (sau cât mai puțini), ca să ne fie mai ușor, dar nu există un singur furnizor care să poată fi la fel de specialist în 20 de chestii.

Poți începe cu costuri mici, pe un web hosting shared cu cPanel, dar dincolo de un anumit punct, soluțiile tradiționale all-in-one nu te pot duce prea departe în dezvoltarea afacerii tale online.

Ceea ce vreau să evidențiez prin această expunere este că găzduirea web nu e un glonț de argint, nu e o pilulă magică care îți rezolvă toate problemele site-ului și nici nu ar trebui privită ca atare.

Sper ca toate aceste informații să te ajute să faci alegeri bine informate în ceea ce privește hosting-ul site-ului tău.