O cerință pe care am primit-o din partea multor clienți este de a-i ajuta să trimită e-mailuri de pe adresa de firmă, de ex. office@nume-firma.ro, folosind interfața Gmail.
Gmail oferă o interfață curată, acces de pe orice device și filtre puternice. Configurându-ți emailul găzduit în cPanel în Gmail, poți gestiona toate mesajele dintr-un singur loc, fără să intri mereu în cPanel.
Așadar, hai să vedem cum poți să configurezi în Gmail o adresă de email găzduită în cPanel.
Ce informații îți trebuie înainte să începi
- Adresa completă de email (ex: contact@firma-ta.ro)
- Parola contului de email (din cPanel)
- Setările serverului de email (din cPanel > Email Accounts > Connect Devices):
Server IMAP (primire): mail.domeniul-tau.ro
Port IMAP: 993 (SSL activat)
Server SMTP (trimitere): mail.domeniul-tau.ro
Port SMTP: 465 sau 587 (SSL activat)
Pasul 1: Deschide Gmail pe desktop (browser)
Deschide o nouă fereastră sau tab din browser-ul tău și scrie mail.google.com în bara de adresă pentru a accesa interfața Gmail.
Sau poți face direct click pe linkul de mai sus care te duce la Gmail.
Pasul 2: Mergi în setările contului

- Apasă pe rotița de setări (dreapta sus)
- Apasă pe See all settings (Vezi toate setările)
- Deschide tab-ul Accounts and Import (Conturi și Importare)
Pasul 3: Adaugă contul tău de email pentru primire
- La secțiunea Check mail from other accounts, apasă Add a mail account
- Introdu adresa ta completă de email și apasă Next
- Selectează Import emails from my other account (POP3) și apasă Next
Pasul 4: Configurează setările POP3 pentru primire
- Username: adresa ta completă de email
- Password: parola contului
- POP Server:
mail.domeniul-tau.ro
- Port:
995
- Bifează Always use a secure connection (SSL) when retrieving mail
- (Opțional) Poți lăsa bifată opțiunea de a păstra o copie a mesajelor pe server, dacă vrei să ai mailurile și în cPanel
- Apasă Add Account
TIPS
Vă recomandăm să folosiți o etichetă pentru mailurile de firmă.
Adresa a fost adăugată și veți putea să primiți mailurile de pe această adresă în Gmail.
La pasul următor veți fi întrebat dacă doriți și să trimiteți mailuri de pe adresa de firmă folosind Gmail.
Pasul 5: Configurează trimiterea mesajelor (SMTP)
- Alege Yes, I want to be able to send mail as… și apasă Next
- Completează numele afișat când trimiți emailul
- La server SMTP:
mail.domeniul-tau.ro
- Username: adresa ta completă de email
- Parola: parola contului
- Port: 465 sau 587
- Folosește conexiune securizată SSL sau TLS
- Apasă Add Account
Pasul 6: Confirmă adresa de email
Gmail va trimite un cod de confirmare pe adresa ta de email.
Deschidem un tab nou în browser și ne logăm în webmail, de obicei la adresa www.nume-firmă.ro/webmail, să vedem dacă a venit mailul de verificare de la Gmail.
Deschidem mailul cu subiectul Confirmare Gmail – trimiteți mesaj ca office@nume-firmă.ro și copiați codul de confirmare.
Întoarceți-vă la fereastra Gmail și introduceți codul de confirmare pentru verificare, apoi apăsați butonul VERIFICAȚI.
Gata.
Acum puteți primi și trimite mailuri de pe adresa de firmă folosind interfața Gmail.
Sfaturi utile
- Dacă întâmpini probleme la trimitere, verifică portul și securitatea SMTP.
- Folosește mereu conexiuni SSL pentru securitate.
- Poți seta Gmail să trimită mereu de pe această adresă, din setările contului.
Lasă un răspuns