Cum adaugi în Gmail o adresă de email găzduită în cPanel


O cerință pe care am primit-o din partea multor clienți este de a-i ajuta să trimită e-mailuri de pe adresa de firmă, de ex. office@nume-firma.ro, folosind interfața Gmail.

Gmail oferă o interfață curată, acces de pe orice device și filtre puternice. Configurându-ți emailul găzduit în cPanel în Gmail, poți gestiona toate mesajele dintr-un singur loc, fără să intri mereu în cPanel.

Așadar, hai să vedem cum poți să configurezi în Gmail o adresă de email găzduită în cPanel.

Ce informații îți trebuie înainte să începi

  • Adresa completă de email (ex: contact@firma-ta.ro)
  • Parola contului de email (din cPanel)
  • Setările serverului de email (din cPanel > Email Accounts > Connect Devices):
Server IMAP (primire): mail.domeniul-tau.ro  
Port IMAP: 993 (SSL activat)  

Server SMTP (trimitere): mail.domeniul-tau.ro  
Port SMTP: 465 sau 587 (SSL activat)

Pasul 1: Deschide Gmail pe desktop (browser)

Deschide o nouă fereastră sau tab din browser-ul tău și scrie mail.google.com în bara de adresă pentru a accesa interfața Gmail.

Sau poți face direct click pe linkul de mai sus care te duce la Gmail.

Pasul 2: Mergi în setările contului

Setări Gmail
  • Apasă pe rotița de setări (dreapta sus)
  • Apasă pe See all settings (Vezi toate setările)
  • Deschide tab-ul Accounts and Import (Conturi și Importare)

Pasul 3: Adaugă contul tău de email pentru primire

  • La secțiunea Check mail from other accounts, apasă Add a mail account
  • Introdu adresa ta completă de email și apasă Next
  • Selectează Import emails from my other account (POP3) și apasă Next

Pasul 4: Configurează setările POP3 pentru primire

  • Username: adresa ta completă de email
  • Password: parola contului
  • POP Server: mail.domeniul-tau.ro
  • Port: 995
  • Bifează Always use a secure connection (SSL) when retrieving mail
  • (Opțional) Poți lăsa bifată opțiunea de a păstra o copie a mesajelor pe server, dacă vrei să ai mailurile și în cPanel
  • Apasă Add Account

TIPS

Vă recomandăm să folosiți o etichetă pentru mailurile de firmă.

Adresa a fost adăugată și veți putea să primiți mailurile de pe această adresă în Gmail.

La pasul următor veți fi întrebat dacă doriți și să trimiteți mailuri de pe adresa de firmă folosind Gmail.

Pasul 5: Configurează trimiterea mesajelor (SMTP)

  • Alege Yes, I want to be able to send mail as… și apasă Next
  • Completează numele afișat când trimiți emailul
  • La server SMTP: mail.domeniul-tau.ro
  • Username: adresa ta completă de email
  • Parola: parola contului
  • Port: 465 sau 587
  • Folosește conexiune securizată SSL sau TLS
  • Apasă Add Account

Pasul 6: Confirmă adresa de email

Gmail va trimite un cod de confirmare pe adresa ta de email.

Deschidem un tab nou în browser și ne logăm în webmail, de obicei la adresa www.nume-firmă.ro/webmail, să vedem dacă a venit mailul de verificare de la Gmail.

Deschidem mailul cu subiectul Confirmare Gmail – trimiteți mesaj ca office@nume-firmă.ro și copiați codul de confirmare.

Întoarceți-vă la fereastra Gmail și introduceți codul de confirmare pentru verificare, apoi apăsați butonul VERIFICAȚI.

Gata.

Acum puteți primi și trimite mailuri de pe adresa de firmă folosind interfața Gmail.

Sfaturi utile

  • Dacă întâmpini probleme la trimitere, verifică portul și securitatea SMTP.
  • Folosește mereu conexiuni SSL pentru securitate.
  • Poți seta Gmail să trimită mereu de pe această adresă, din setările contului.
Avatar Andrei Chira

Comentarii

11 răspunsuri

  1. Salut, ce pot sa fac daca nu resuesc sa priemsc mailul de la google cu codul de confirmare pe adresa de la hosting?

    1. Exista un buton de „Retrimitere” in caz ca nu-ti ajunge din prima.

    2. L-am vazut, Am incercat de vreo 20 de ori, am sters adresa si dupa aceea am introdus-o din nou , am si dat verify de nu stiu cate ori.Problema cred ca e la adresa de la hosting, desi unele mailuri le-am putut primi, spre exemplu i-am rugat pe doi prieteni sa imi trimita un mail asa de test, si a functionat, mi-am trimis si eu de pe alta adresa si o data nu l-am primit iar mai apoi a functionat. Habar nu am…

    3. Dupa ce dai Verify e ok? Adica iti apare adresa de mail ca fiind adaugata in Gmail, la Setari/Conturi?

    4. Da, adresa apare ca fiind adaugata, insa in dreptul ei apare ,,unverified”. Daca dau verify imi apare fereastra la ultimul pas unde trebuie sa introduc codul pe care se presupune ca trebuia sa il primesc. Dau ,,resend email” dar tot nimic…

    5. E greu de pus un diagnostic asa de la distanta. Probabil ca ai dreptate, problema pare a fi de la adresa de la hosting.

  2. Avatar Catalina
    Catalina

    Buna, eu pot trimite mailuri ci adresa de la serviciu! Ma poti ajuta cu un sfat si cum as putea primi raspunsurile la mailurile trimise de pe aceasta adresa, te rog mult! Multumesc anticipat

    1. Buna,

      Daca ai adaugat adresa de serviciu in Gmail conform articolului de mai sus ar trebui sa functioneze fara probleme si sa-ti vina raspunsurile in Gmail.

  3. ,,Serverul a refuzat accesul POP3 pentru numele de utilizator și parola introduse.
    Serverul a returnat eroarea „Authentication failed.”

    Ce e de facut daca mi,a aparut chestia asta ?

    1. Verifica daca sunt introduse corect datele de acces, adica userul si parola.

  4. Salut am uitat parola iCloud și nu pot reseta din fabrică telefonul ce pot să fac

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *