• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

Simplenet

Găzduire WordPress

  • Prețuri
    • Găzduire shared
    • Găzduire managed
  • Studii de caz
  • Resurse
    • Tutoriale video
    • Teme WordPress
    • Optimizare WordPress
    • Experți WordPress
    • Pluginuri WordPress
    • Blog Simplenet
  • Suport
    • Baza de cunoștințe
    • Deschide un tichet
  • Login clienți

Vrei sa-ti deschizi o afacere online?

18 august 2014

Facebook6Tweet0LinkedIn0

Am decis sa imi deschid o afacere online in decembrie 2006 dupa ce seful meu de atunci a refuzat sa-mi dea niste bonusuri pe care le meritam. In august 2007 am lansat prima afacere de la zero, fara bani dar cu dorinta de a reusi.

Daca si tu incepi de la zero si vrei sa-ti descizi o afacere online sper ca experienta mea de pana acum sa te ajute…

1. Nu bloca banii in stocuri

Lucreaza cu stocurile furnizorului pe cat posibil. Stiu ca tu crezi ca „ai nevoie” sa ai pe stoc marfa ca sa livrezi rapid ca sa te lauzi ca oferi servicii de calitate. Te inseli!

Daca vinzi un produs premium sau unul pe care nu il vinde chiar toata lumea, scrie pe site ca livrarea se face in 1-2-3 saptamani, cat dureaza. Oamenii cu adevarat interesati sa-l cumpere vor astepta.

Daca vinzi un produs pe care il mai vand si alte 200 de magazine online, nu-ti mai deschide magazin online!

2. Adaos comercial

Daca nu ai cel putin 30% adaos mai bine nu-ti deschizi o afacere online.

Sigur, depinde de domeniu, la accesorii sau haine ieftine se ajunge si la 700% dar nu te imbata cu apa rece crezand ca daca vinzi produse mai scumpe poti sa rezisti cu 5-6%.

Nu poti!

3. Nu irosi timpul cu designul site-ului

E simplu sa faci un design: contentul are background alb, incadrat pe lateral de o culoare inchisa, meniul sus cu litere mari, filtre in lateral stanga, caseta de cautare sus in dreapta.

Nu irosi timpul si banii pe detalii!

Foloseste poze mari si frumoase, de aceleasi dimensiuni (fii consecvent). Pune buton mare si colorat CUMPARA.

Daca faci site-ul pentru femei foloseste mov sau roz, daca il faci pentru barbati foloseste albastru sau verde.

E simplu! Nu reinventa roata!

Asta nu inseamna ca designul nu conteaza ci vreau sa-ti spun ca la inceput, cand pleci de la zero, trebuie sa prioritizezi drastic si sa nu te pierzi in detalii. Pe masura ce cresti poti sa investesti in design insa nu la modul decorativ ci cu obiectivul de a creste rata de conversie.

4. Baga bani in Google Adwords

Adu oameni pe site! Oameni care sunt interesati de produsele sau serviciile tale.

Daca e sa cheltui banii pe ceva, cheltuie-i pe Adwords.

100 euro iti pot aduce 2000 de vizitatori pe site, destul pentru a avea un feedback decent.

5. Nu-ti intreba prietenii si familia daca le place site-ul

O sa se uite la site ca la un tablou si o sa-ti dea un feedback complet irelevant. COMPLET IRELEVANT.

Nici unul nu stie nimic legat de arhitectura informatiei, de interaction design, de user experience, etc…

In schimb, adu oameni pe site. Oameni interesati sa cumpere ceea ce ai tu de vandut.

Analizeaza comportamentul lor pe site, cum interactioneaza, pe ce dau click si pe ce nu dau click.

Cati cumpara, cati nu cumpara? De ce nu cumpara? Ce intrebari au, ce nelamuriri, ce pretentii, ce observatii?

Oamenii astia sunt relevanti pentru imbunatatirea designului site-ului. Oamenii care voteaza cu banii lor.

Un om care decide sa iti dea tie banii lui munciti reprezinta un vot de incredere in site-ul tau.

Imbunatateste designul in functie de analiza de mai sus, nu de parerile prietenilor.

De cele mai multe ori nu trebuie redesenat nimic ci doar realiniate elementele si puse in evidenta lucrurile pe care potentialii tai clienti se asteapta sa le gaseasca pe site.

Arhitectura informatiei e mai importanta decat decorarea. De fiecare data!

6. Nu cumpara like-uri pe facebook, urmaritori pe twitter, etc…

Nu-ti irosi timpul si banii cumparand like-uri pe Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram si alte retele sociale. Prioritizeaza drastic!

Asta nu inseamna sa nu iti pui poze cu produsele pe Facebook sau sa nu iti faci o pagina si sa-ti rogi prietenii sa-i dea like. Doar nu te astepta la minuni.

In schimb, adu oamenii pe site! Nu pe pagina de facebook, nu pe alte site-uri la moda, ci pe SITE-UL TAU, acasa la tine, unde tu esti proprietar.

7. Afiliere

Lasa-i pe altii sa-ti vanda marfa pentru un comision. In functie de ce produse vinzi afilierea poate fi o mina de aur sau nu.

Nu poti sti pana nu incerci.

8. Distributie

Din nou, lasa-i pe altii sa-ti vanda marfa pentru un comision.

Listeaza-ti produsele pe site-urile mari de comert online si lasa-i pe ei sa vanda. De cele mai multe ori vor vinde mai bine decat propriul tau magazin.

Action Cola se vinde mai bine decat Coca Cola nu pentru ca e un produs mai bun ci pentru ca exista pe orice raft din orice market oricat de mic din orice oras, comuna sau sat din Romania.

N-ai totusi nevoie sa fii chiar peste tot, e de-ajuns sa fii pe 2-3 cele mai mari magazine.

Distributia e mai importanta decat marketingul.

9. Promovare

Promovarea agresiva e mai importanta decat calitatea, continutul sau orice alte lucruri pe care le consideri in mod eronat importante.

Ai putea crede ca sfatul asta e in contradictie cu „nu te baga pe Facebook” de mai sus. Nu e! Spun doar ca trebuie sa-ti setezi prioritatile.

Nu sunt neaparat impotriva Facebook doar ca promovarea pe FB poate functiona daca o faci pe pagini care au sute de mii de like-uri, nu pe pagina ta unde ai 7 prieteni.

Din experienta mea, campaniile Adwords si cele de e-mail marketing au mers mai bine decat Facebook sau advertoriale pe site-uri cu trafic mare.

10. Strange e-mailuri

Fa-i pe oameni sa se aboneze la newsletter chiar daca nu ai nimic de trimis deocamdata. O baza de date cu oameni interesati de produsele tale te ajuta mai mult decat like-urile Facebook-ului.

11. Costuri mici

Pastreaza costurile mici crescand eficienta operationala. Multi oameni fac greseala ca odata ce incep sa faca putin profit se simt obligati sa ofere mai mult clientilor, la acelasi pret, crezand ca vor atrage astfel mai multi clienti.

Ca sa atragi mai multi clienti investe profitul in promovare, nu in altceva. Nu te simti obligat sa oferi mai mult, sa cresti calitatea, sa ai un produs/serviciu mai bun.

Daca oamenii nu iti cer mai multa calitate, nu le oferi mai multa calitate la acelasi pret. Ofera-le un raport pret/calitate rezonabil, cu niste costuri care sa-ti permita sa faci profit.

Si reinvesteste profitul in PROMOVARE.

Si ca sfat final, nu te baga in domenii pe care nu le cunosti!

Succes!

PS: articol preluat de aici.

Similare

Din categoria: Business

Simplenet

Mai mult decât găzduire

Dezvoltă-ți afacerea online pe o fundație solidă, optimizată pentru WordPress. Testează gratuit 10 zile.

Vezi pachete

Articol anterior: « Cum să-ți deschizi un magazin online
Articolul urmator: Ce afaceri mai merg pe timp de criza? »

Reader Interactions

Comentarii

  1. Radu Dragos a zis

    23 noiembrie 2014 la ora 1:53

    Andrei Chira, foarte frumos este articolul.

    Bravo!!!

    Răspunde
    • Daniela a zis

      6 august 2015 la ora 22:32

      Eu am pasiunea cu perine de decoratiune si asi dori sa me le vand onlline ma poti ajuta sa stiu cat ma costa sa fac lucru asta multumesc

      Răspunde
  2. ady a zis

    22 decembrie 2014 la ora 20:56

    salut ,numele meu este ady am vazut ca ai scris un articol interesant pentru mine si as vrea sa stiu si eu ,ce trebuie sa faci sa deschizi o afacere online ,trebuie sa decshizi o firma , sa ai contabil,chestii de genul acesta .i ti multumesc .

    Răspunde
    • Andrei Chira a zis

      22 decembrie 2014 la ora 20:59

      Da, trebuie sa-ti deschizi o firma si sa faci contract si cu un contabil sau firma de contabilitate. Poti afla mai multe daca mergi la Camera de Comert din orasul tau, pentru un comision se pot ocupa ei de deschiderea firmei si sigur gasesti la ei si recomandari de contabili.

      Răspunde
    • bogdan a zis

      18 februarie 2015 la ora 11:06

      Salut!
      Subscriu! Intr-adevar, frumos articolul si mai ales util!
      Altfel, la partea cu contabilitatea te pot ajuta eu la un pret decent. contabilitatepremium@gmail.com

      P.S.Felicitari pentru articol si in general pentru tot ce contine site-ul!

      Răspunde
  3. Maricica a zis

    11 februarie 2015 la ora 20:16

    Cat te-a costat la camera de comert?

    Răspunde
    • Andrei Chira a zis

      11 februarie 2015 la ora 20:56

      In jur de 150 lei a fost comisionul lor, parca asa imi aduc aminte. Asta a fost in 2007, nu stiu ce mai e acum.

      Răspunde
  4. gogu a zis

    1 martie 2015 la ora 18:51

    Foarte bun articolul. Eu am un atelier de mobila unde exevut mobila la comanda. Usor usor comenzile au inceput sa scada pana intr-o zi cand l-am intalnit pe Ionut care mi-a facut un site de prezentare neolux.ro si mi a facut el optimizare pentru a ajunge primul in google. Acum zeci de comenzi vin de pe internet. Il recomand cu caldura.

    Răspunde
  5. Florin a zis

    5 iunie 2015 la ora 11:09

    Frumos articolul. As vrea sa te rog sa.mi spui o suma minima de bani pt a incepe aceasta afacere. Astept raspuns. Multumesc! O zi buna!

    Răspunde
    • Andrei Chira a zis

      5 iunie 2015 la ora 11:16

      Care este aceasta afacere de care vorbesti?

      Răspunde
      • Florin a zis

        6 iunie 2015 la ora 9:44

        Magazin online de haine.

        Răspunde
        • Andrei Chira a zis

          26 iunie 2015 la ora 0:12

          Cred ca se poate si cu un buget mic, sub 5000 euro, dar e dificil de estimat o suma, depinde de multe aspecte.

          Răspunde
  6. Sorin a zis

    26 iunie 2015 la ora 0:09

    Bravo simplu frumos asta da eficienta esti bun … deja am salvat textul tau si il scop la imprimanta sa stiu foarte bine ce am de facut

    Răspunde
  7. amalia a zis

    26 iunie 2015 la ora 15:40

    Buna. Am o intrebare . Desi in articolul de mai sus sfatul era sa vinzi online pe stocul furnizorului, eu va intreb daca totusi la un moment dat daca vrei sa ai un stoc cum procedezi? Exemplu concret. Detin doar sediu social care este un apartament. Am nevoie de anumite autorizatii pentru a depozita marfa, ce declar la ORC ? Produsul vandut -haine. Va multumesc.

    Răspunde
    • Andrei Chira a zis

      26 iunie 2015 la ora 20:01

      Nu trebuie sa declari nimic la nimeni, poti sa stochezi unde vrei.

      Răspunde
  8. Daniela a zis

    6 august 2015 la ora 22:30

    Si eu as dori sa imi fac o afacere ma poti ajuta

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Footer

Simplenet

Ajutăm antreprenorii online să aibă site-uri WordPress mai rapide și mai scalabile, să economisească bani și să accelereze dezvoltarea afacerii lor online.

Articole recente

O scurtă incursiune în lumea modulelor și a codurilor speciale ale temelor WordPress

17 noiembrie 2020

Cum să-ți adaptezi strategia de marketing în timpul pandemiei

10 noiembrie 2020

Cum să procedezi pentru ca vizitatorii site-ului tău să vadă cât mai multe pagini?

3 noiembrie 2020

Abonează-te la blog prin email

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te celorlalți 486 de abonați

Copyright © 2021 Simplenet Hosting srl

  • Despre noi
  • Contact
  • Termeni și condiții de utilizare
  • Politica de confidențialitate
  • ANPC
  • SOL