• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

Simplenet

Găzduire WordPress

  • Prețuri
    • Găzduire shared
    • Găzduire managed
  • Studii de caz
  • Resurse
    • Tutoriale video
    • Teme WordPress
    • Optimizare WordPress
    • Experți WordPress
    • Pluginuri WordPress
    • Blog Simplenet
  • Suport
    • Baza de cunoștințe
    • Deschide un tichet
  • Login clienți

De ce pleacă utilizatorii de pe site-ul companiei?

11 iunie 2019

Facebook0Tweet0LinkedIn0

Este o problemă la care e bine să afli răspuns în cel mai scurt timp. Ca să o remediezi, și să faci site-ul companiei o sursă de profit, așa cum trebuie să fie.

Ca să faci o analiză a site-ului, ai nevoie de câteva date relevante pentru eficiența/ineficiența lui:

  • bounce rate (rata de respingere) – în Google Analytics, cel mai popular tool pentru statistici și monitorizare a site-ului, bounce rate-ul indică procentul în care utilizatorii pleacă de pe site-ul companiei. Cifra reprezintă, în procente, câți utilizatori au ajuns într-o pagină a site-ului tău, și apoi au părăsit site-ul, fără a consulta o a doua pagină. Acesta este un indicator al ineficienței site-ului.
  • time on page (timp petrecut pe pagină) – folosind același tool, poți găsi acest indicator, care arată timpul petrecut de utilizatori pentru a consulta o pagină din site. Cu cât timpul este mai mic, cu atât șansele sunt mai mari ca utilizatorii să nu fi găsit ceea ce căutau în pagina respectivă, și să părăsească site-ul.

Dacă cei doi indicatori de mai sus nu sunt favorabili, e bine să te gândești la cauzele pentru care site-ul nu performează așa cum ar trebui:

1. Conținutul din site nu e util pentru vizitatori

Este primul și cel mai important factor de luat în seamă.

  • Informațiile prezentate nu răspund așteptărilor userilor sau sunt incomplete
  • Explicațiile nu sunt îndeajuns de clare pentru a menține interesul utilizatorilor care se află pe site
  • Conținutul este greu de urmărit, nu este bine structurat și astfel îngreunează parcurgerea paginilor
  • Conținutul nu este original sau nu conține soluții la problema care a determinat utilizatorii să intre pe site

Oricare dintre motivele de mai sus ar trebui să determine reconsiderarea unui aspect esențial: care sunt utilizatorii vizați, care este profilul lor, care e problema la care caută răspuns, care sunt lucrurile cu care se confruntă în rezolvarea problemei lor, sau ce nevoi specifice au aceștia?

2. Imaginile sunt absente din paginile site-ului

Un text fără imagini e un text lipsit de viață.

Un text care nu stârnește interesul utilizatorilor sau pe care nu au răbdarea să îl parcurgă sau care nu atrage atenția pentru că nu este susținut de imagini relevante, nu va determina un bounce rate optim și o durată mare de timp petrecut pe pagină.

Este bine ca, ori de câte ori este posibil, să exemplifici textul prin imagini sugestive, care mențin interesul utilizatorilor și îi determine să stea pe site, pentru a descoperi mai mult.

3. Viteza de încărcare a site-ului

Conform statisticilor, 53% dintre utilizatori vor părăsi o pagină accesată de pe mobil, dacă e nevoie de mai mult de 3 secunde ca pagina să se încarce. Iar numărul de accesări de site-uri de pe dispozitive mobile depășește deja numărul accesărilor de pe desktop.

Un site care se încarcă greu nu este un site profesionist și nu răspunde așteptărilor internauților.

De aceea, este important să verifici viteza de încărcare a site-ului și să iei măsuri, în caz că rezultatele sunt slabe.

Despre metode de îmbunătățire a vitezei de încărcare a unui site WordPress, am scris mai multe pe pagina dedicată pentru optimizare WordPress.

Acestea sunt principalele motive pentru care un site este neperformant.

O analiză a datelor despre comportamentul utilizatorilor pe site-ul tău va fi un punct de plecare bun în optimizarea paginilor din site. Și cele de mai sus sunt primele motive la care să te gândești atunci când cifrele privind eficiența site-ului sunt mici.

Similare

Din categoria: Business

Simplenet

Mai mult decât găzduire

Dezvoltă-ți afacerea online pe o fundație solidă, optimizată pentru WordPress. Testează gratuit 10 zile.

Vezi pachete

Articol anterior: « Nu mă pot conecta la WordPress Admin
Articolul urmator: 5 pluginuri WordPress utile pentru site-uri de companii »

Reader Interactions

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Footer

Simplenet

Ajutăm antreprenorii online să aibă site-uri WordPress mai rapide și mai scalabile, să economisească bani și să accelereze dezvoltarea afacerii lor online.

Articole recente

O scurtă incursiune în lumea modulelor și a codurilor speciale ale temelor WordPress

17 noiembrie 2020

Cum să-ți adaptezi strategia de marketing în timpul pandemiei

10 noiembrie 2020

Cum să procedezi pentru ca vizitatorii site-ului tău să vadă cât mai multe pagini?

3 noiembrie 2020

Abonează-te la blog prin email

Introdu adresa de email pentru a te abona la blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te celorlalți 486 de abonați

Copyright © 2021 Simplenet Hosting srl

  • Despre noi
  • Contact
  • Termeni și condiții de utilizare
  • Politica de confidențialitate
  • ANPC
  • SOL